70میلیاردریال برای ساختمان جدیدمركزخیریه معلولین نوشیروانی نیازاست

ساری - ایرنا- رییس مركز خیریه نگهداری معلولین نوشیروانی بابل گفت: احداث ساختمان جدید این مركز نیازمند 70 میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ' رضا پورقلی ' روز پنجشنبه در همایش نكوداشت خیر بزرگ مازندرانی ، مرحوم ' سید حسین فلاح نوشیروانی ' در بابل افزود: مجوز احداث ساختمان جدید این مركز كه در حال پیگیری است، برای نگهداری 360 معلول جسمی و ذهنی در چهار طبقه طراحی شده است.

وی ساخت این مركز را نیازمند حمایت خیرین و حامیان معلولین دانست و ادامه داد: طرح توسعه این مركز برای حمایت از قشر محروم نیاز به توجه جدی از سوی مردم ، مسوولان و خیرین نیك اندیش مازندران دارد.

پورقلی گفت: هم اكنون در این مركز 135 معلول ذهنی و جسمی بالای 14 سال به صورت ایزوله و شبانه روزی نگهداری می شوند و 90 مددیار و همكار نیز در چهار نوبت كاری به آنان خدمت ارائه می كنند.

وی افزود: علاوه بر این ، رسیدگی به امور مختلف 300 معلول دیگر شهرستان بابل هم كه تحت حمایت سازمان بهزیستی نزد خانواده هایشان زندگی می كنند، بر عهده مركز خیریه نگهداری معلولان نوشیروانی است.

او ادامه داد: 30 درصد هزینه های نگهداری و خدمت رسانی به این معلولان به صورت یارانه ای از سوی اداره كل بهزیستی مازندران پرداخت و بقیه نیز از طریق نیكوكاران استان بویژه مردم خیر و نوعدوست بابل تامین می شود.

رییس مركز خیریه نگهداری معلولین نوشیروانی بابل گفت: این مركز در حال حاضر دارای حدود 10 هزار حامی اعم از پزشكان عمومی و متخصص، مهندسین، معلمان، كارمندان، مسوولان و دیگر اقشار مردم است.

مركز خیریه معلولین نوشیروانی بابل كه در سال 1344 توسط مرحوم نوشیروانی تاسیس شد ، تا سال 1360 به عنوان پرورشگاه یتیمان فعالیت می كرد و بعد از آن با نظارت سازمان بهزیستی كشور به عنوان مركز خیریه نگهداری معلولان ذهنی و امدادرسانی تغییر وضعیت داد.ك/2

7328/1654