۲ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۱۰
کد خبر: 80963953
T T
۰ نفر
10تبعه پاكستان هنگام ورود غيرقانوني به ايران بازداشت شدند

اسلام آباد - ايرنا - روزنامه جنگ پاكستان روز دوشنبه نوشت: ماموران مرزي ايران 10 تن از اتباع پاكستاني كه قصد عزيمت غيرقانوني به اروپا را داشته، هنگام ورود به ايران بازداشت كردند.

اين روزنامه اردو زبان افزود: نيروهاي مرزي ايران اين افراد را در پايانه مرزي تفتان به ماموران مرزباني ايالت بلوچستان پاكستان تحويل دادند.

به نقل از منابع خبري، اتباع پاكستاني به منظور يافتن كار و يا سفر به كشورهاي اروپايي و حوزه خليج فارس با ورود غيرقانوني به ايران سعي در رسيدن به دروازه هاي ديگر كشورها داشتند.

گروههاي غير قانوني قاچاق انسان در اين منطقه، اقدامات خطرناكي را در اعزام اين مهاحرين غيرقانوني به آنسوي مرزها بكار مي بندند و گاه با حبس چندين نفر در محفظه هاي اتومبيل هاي عبوري و يا بار كاميونها، باعث پديدآمدن وضعيت خطرناك براي مسافران غيرقانوني مي شوند.

رسانه هاي خبري پاكستان همواره خبر مرگ تعدادي از اين مهاجران غيرقانوني در مرزهاي مشترك با ايران و افغانستان را منتشر مي كنند.

پيش از اين منابع خبري پاكستان گزارش دادند: نيروهاي مرزباني ايران در پايانه ميرجاوه در نقطه مرزي مشترك دوكشور، دهها تبعه پاكستاني را كه به جرم ورود غير قانوني به اين كشور بازداشت و آنها را به مقامهاي مرزي پاكستان تحويل دادند.

نيروهاي مرزي ايران پس از انجام تحقيقات و بازرسي از اتباع بازداشت شده، آنان را به مقامهاي مرزي آژانس تحقيقات فدرال پاكستان در منطقه تفتان ( پايانه ميرجاوه ) تحويل دادند.

آساق ** 1095**1577