۱۰ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۲۳
کد خبر: 80974718
T T
۰ نفر
پيامبر اسلام زينت بخش تاريخ بشريت است

اروميه - ايرنا - امام جمعه اهل سنت اروميه گفت: بدون ترديد پيامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) سمبل زيباي انسانيت و زينت بخش تاريخ بشريت است.

ملا عبدالقادر بيضاوي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پيامبر بزرگوار اسلام در عصري كه جاهليت بر جامعه حكمراني مي كرد و جنگهاي طايفه اي و قبيله اي آرامش مردم را برهم زده بود با پياده كردن فرهنگ صلح و دوستي و برادري توانست جامعه اي متمدن ايجاد كند.

وي اظهار كرد: زندگي پرفراز و نشيب نبي مكرم اسلام (ص) پر از صبر و استقامت و پايداري در برابر نااهلان زمان بود و آن حضرت با درايت خود توانست از انسانهاي جاهل، مردمي متمدن بسازد و به زندگي غيرمنطقي آنان پايان دهد.

امام جمعه اهل سنت اروميه افزود: پرهيز از تبعيض و دعوت به وحدت و همدلي رسالت بزرگ رسول گرامي خدا (ص) بود و حضرت محمد (ص) مردمي را به وحدت فرا مي خواند كه هر روز شمشير بركمر بسته و به قتل و كشتار مي پرداختند.

وي گفت: تبين زندگي پيامبر بزرگ اسلام بايد در دستور كار صاحبان امر قرار بگيرد و زندگي سياسي اجتماعي آن حضرت به شكلي زيبا براي مردم و نسلهاي آينده بيان شود.

ملا بيضاوي اظهار كرد: دشمنان اسلام عمق تاثير فرامين پيامبر بزرگوار اسلام (ص) را فهميده اند و به همين خاطر به عناوين مختلف و با توطئه هاي گوناگون سعي در مخدوش كردن چهره نبي مكرم اسلام مي كنند.

امام جمعه اهل سنت اروميه افزود: اسلام ناب محمدي همان اسلامي كه رسول خدا با سختي هاي فراوان در عصر جاهليت رسالتش را بر دوش گرفت و اين اسلام امروز مرزها را درنورديده و الگوي ملتهاي مظلوم جهان شده است.

وي يادآور شد: سيره، حريت و آزادگي پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) ذهن ملتهاي جهان را به حركت در آورده است.

وي با اشاره به ويژگيهاي اخلاقي رسول خدا گفت: خوشرويي، صداقت و شجاعت شاخص ترين صفات اين بزرگوار هستند بنابراين درجامعه اي كه بر مبناي اسلام بنا شده پيروي از خصوصيات پيامبر اسلام بايد در اولويت قرار گيرد.

8135/581