جهان امروز تشنه منش پیامبر اسلام (ص) است

ارومیه- ایرنا- امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: جهان امروز تشنه منش و سیره والا و بی‌نظیر نبی مکرم اسلام (ص) است.

ماموستا مامد کلشی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اخلاق نیکو و حسنه نبی مکرم اسلام (ص) افزود: دنیای امروز شاهد قتل عام ها و جنایاتی است که در آن حتی به کودکان و زنان و دختران رحم نمی شود و همه از دم تیغ دشمن می گذرند در حالی که در منش نبی مکرم اسلام (ص) در صدر اسلام در جنگ ها باوجود قرار گرفتن در مقابل دشمن مهر ورزی به کودکان، زنان و سالمندان در اولویت بود.

وی اظهارکرد: دنیای امروز از اخلاق انسانی فاصله گرفته و رفتارهای وحشیانه ای درآن صورت می گیرد که هیچ اتسان با وجدانی آن را قبول نمی کند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه ادامه داد: اگر دنبال جامعه ایده ال توام با اخلاق والای انسانی و آرامش هستیم، باید اخلاق و سیره پیامبر اسلام (ص) را محور قرار داده و از آن تبعیت کنیم.

ماموستا کلشی نژاد اظهارکرد: سعه صدر، اخلاق نیکو، امانت داری و مراوادات اجتماعی شایسته آن حضرت باعث شد تا در عصر جاهلیت مردم شیفته او شده و به اسلام ایمان بیاورند و پیرو قرآن قرار گیرند.

وی افزود: پس از بعثت رسول خدا با وجود اینکه کار سخت بود اما همین ویژگی ها (امانتداری، اخلاق نیکو و سعه صدر) باعث شد مردم آن زمان نزد او بیایند و به او یقین پیدا کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه خداوند متعال پیامبر اسلام(ص) را اسوه حسنه معرفی کرده است، گفت: شخصیت پیامبر اسلام (ص) قابل وصف با قلم و زبان نیست و خداوند متعال او را برای عالمیان رحمت معرفی کرده است.

ماموستا کلشی نژاد به صبر و بردباری رسول خدا (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) وقتی به همراه خانواده و یارانش در شعب ابیطالب ماند، تمام سختی ها را تحمل کرد و وقتی از او خواستند به دشمنان نفرین کند، فرمود که من به عنوان نفرین کننده منصوب نشده ام.

وی افزود: اخلاق نیکوی پیامبر (ص) در بدترین شرایط زمانی چهره زیبایی از اسلام نشان داد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه یادآورشد: پیامبر اسلام(ص) نماد مهربانی و تواضع بود و شیوه درست زیستن را به آنها آموخت.

وی ادامه داد: رسول خدا (ص) از قومی جاهل مردمانی آگاه ساخت و مهمتر از همه زمینه تشکیل جامعه متمدن را در آن دوران ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا،روز بیست و هشتم صفر سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است. حضرت محمد (ص) در سال یازدهم هجری قمری و امام حسن مجتبی (ع) در سال ۵۰ هجری قمری به شهادت رسیدند.

پیامبر اکرم (ص) در ۶۳ سالگی پس از ۲۳ سال دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی و با گذراندن فراز و نشیب‌های فراوان در راه انجام رسالت بزرگ خویش رحلت فرمودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha