۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۲۱
کد خبر: 80991148
T T
۰ نفر
بيش از 100 شكارچي فاقد مجوز در خواف دستگير شده اند

مشهد - ايرنا - رييس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان خواف از شناسايي و دستگيري بيش از 100 شكارچي غير مجاز در اين شهرستان طي يكسال گذشته خبر داد.

عباس طاهريان روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: شهرستان خواف به خاطر حضور گونه هاي متعدد حيات وحش و زيست محيطي از ارزش بسيار ژنتيكي برخوردار است كه همين مسئله ضرورت حفاظت و صيانت از اين منطقه را افزايش مي دهد.

وي گفت: شهرستان خواف داراي يك منطقه حفاظت شده بنام 'سير خون' و يك منطقه شكار ممنوع بنام 'سده' است.

وي با بيان اينكه با متخلفان شكار و صيد در منطقه برخورد مي شود، افزود: در آخرين ماموريت يگان حفاظت اين شهرستان، يكي از شكارچيان سابقه دار در دشت سيرخون در حين ارتكاب جرم دستگير و روانه زندان شد.

وي گفت: اين شكارچي بدون مجوز شكار و با استفاده از سلاح غيرمجاز در دشت سيرخون اقدام به شكار 18 قطعه باقرقره نموده بود.

وي اظهارداشت: متخلف ياد شده تاكنون بارها توسط ماموران يگان حفاظت محيط زيست شهرستان دستگير و محاكمه شده كه اين بار با تخلف ديگر و با نظر قاطع قضات دادسراي شهرستان خواف روانه زندان تربت حيدريه شد.

طاهريان از ماموران پاسگاه انتظامي قاسم آباد به سبب مشاركت ارزنده در به دام انداختن شكارچي غير مجاز قدرداني كرد و افزود: در حوزه شهرستان خواف تعامل و همكاري مطلوب بين نيروهاي يگان حفاظت محيط زيست و مامورين انتظامي برقرار است كه اين امر عرصه را بر متخلفان شكار و صيد تنگ كرده است./3

7496 /664