۲۴ دی ۱۴۰۱، ۸:۰۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84997870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۹ شکارچی متخلف در شهرستان مرزی خواف دستگیر شدند

گناباد- ایرنا- فرمانده پاسگاه محیط بانی شهرستان مرزی خواف در خراسان رضوی گفت: تعداد ۲۹ شکارچی متخلف در قالب هشت گروه طی سه روز گذشته در این شهرستان مرزی دستگیر شدند.

حمید رضا عظیم پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برودت هوا، شکارچیان متخلف با سوء استفاده از ضعف پرندگان برای شکار آنها به عرصه های محیط زیستی می‌روند.

وی با اشاره به اینکه پایش و گشت یگان حفاظت محیط‌ زیست در این روزهای سرد شدت بیشتری یافته است، گفت: تعدادی از ۲۹ شکارچی متخلف قبل از انجام هرگونه شکار دستگیر شدند و تعدادی از آنان هم مبادرت به شکار تعدادی از پرنده های نادر در محیط زیست کرده بودند.

فرمانده پایگاه محیط بانی خواف گفت: پنج قبضه سلاح و مقادیری تور های پرنده گیری، چاقو و سایر ادوات شکار و صید و لاشه گونه های صید شده ای چون باقرقره شکم سیاه، تیهو، چکاوک و تعدادی پرنده زنده‌گیری شده توسط یگان حفاظت کشف و ضبط شد و یک دستگاه خودروی متخلفان نیز توقیف شد.

عظیم پور گفت: ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست خواف علاوه بر حضور فعال در عرصه های طبیعی این شهرستان و برخورد با متخلفان، هوشیارانه حضور داشته و علاوه بر برخورد با آنان اقدام به دان‌پاشی برای پرندگان و توزیع علوفه برای وحوش علفخوار می‌کنند.

وی گفت: پایش آبگیرها و عرصه های طبیعی برای کنترل مرگ و میر وحوش و پرندگان و نیز پایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان که بیماری مشترک انسان و پرندگان است از دیگر اقدامات یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خواف است.

شهرستان خواف با یک میلیون هکتار وسعت، وسیع‌ترین عرصه‌های طبیعی را در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی برخوردار و دارای یک منطقه حفاظت شده، یک تالاب ملی و دو منطقه شکار ممنوع است.

از نظر وحش جانوری عرصه‌های طبیعی خواف زیستگاه گونه‌های تحت حمایتی چون پلنگ ایرانی، قوچ و میش وحشی، آهو، فلامینگو و حواصیل و تعدادی دیگر گونه‌های نادر پرندگان و حیات وحش می باشد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha