۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۴۱
کد خبر: 81163108
T T
۰ نفر
ايجاد خانه هاي صنايع دستي اولويت دولت براي تقويت اين بخش است

سنندج - ايرنا - مديركل حمايت از توليد معاونت صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، ايجاد خانه هاي صنايع دستي را يكي از برنامه هاي اين سازمان براي توسعه و تقويت صنايع دستي ذكر كرد.

به گزارش ايرنا، كامران سبزه ميداني روز چهارشنبه در جلسه بررسي مشكلات و موانع پيش روي صنعتگران استان كردستان در سنندج، كردستان را يكي از استان هاي برتر در حوزه صنايع دستي دانست و از مسوولان صنايع دستي استان خواست برنامه ها و راهكارهاي خود براي تقويت بيشتر اين حوزه ارايه دهند.

وي با اشاره به اينكه صنايع دستي يكي از حوزه هاي درآمدزا و اشتغال آفرين است، بر افزايش كيفيت محصولات تاكيد كرد و افزود: بايد با آموزش هاي مستمر و مداوم بتوان علاوه بر كيفي كردن توليد محصولات، تعداد بيشتري از علاقه مندان را نيز آموزش داد و به ايجاد اشتغال در ميان افراد جوياي كار مبادرت كرد.

وي از مسوولان صنايع دستي كردستان خواست تلاش خود را به ايجاد آموزش در راستاي ايجاد اشتغال، ارتقا كيفيت و كميت محصولات توليدي صنايع دستي، ايجاد خانه هاي صنايع دستي براي حمايت از صنعتگران و هنرمندان، ارايه تسهيلات به هنرمندان و صنعتگران، جذب فراگير هنرمندان براي توسعه هنر آنها و ايجاد كارگاه هاي توليدي هنرهاي شاخص صنايع دستي استان معطوف كنند.

وي با اشاره به اينكه كردستان به دليل دريافت نشان ملي صنايع دستي به عنوان پايلوت براي ارتقاء هنرهاي سنتي و صنايع دستي در مركز معرفي شده است، گفت: ايجاد 10 كارگاه هنرهاي سنتي و صنايع دستي و اعطاي اعتبارات لازم براي تجهيز و حمايت از هنرمندان در نظر گرفته شده است تا بتوانيم در فرآيند روند توليدات صنايع دستي و ايجاد نوآوري و يا احياء هنرهاي سنتي قدم هاي مثبتي را برداريم.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان نيز در اين نشست ايجاد خانه صنايع دستي در استان را يكي از نيازهاي هنرمندان صنايع دستي دانست و اظهار اميدواري كرد با تدابير مديران كشوري بتوانيم در راستاي حمايت از هنرمندان و صنعتگران كردستاني و ايجاد اشتغال آنها، قدم هاي مثبتي برداريم.

رسول اشتودان افزود: ايجاد خانه هاي صنايع دستي در استان مي تواند نقطه عطفي براي حمايت از صنعتگران و هنرمندان و ايجاد اطلس صنايع دستي و احياء هنرهاي صنايع دستي منطقه باشد.

در اين سفر مديركل حمايت از توليد معاونت صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و هيات همراه از كارگاه هاي هنرمندان صنايع دستي كه داراي مهر اصالت بوده اند و همچنين از كارگاه هاي عمارت مشير ديوان، خانه حبيبي، موزه سنندج، منزل امين الاسلام و عمارت خسروآباد و كارگاه هاي توليدي صنايع دستي فيض آباد بازديد كردند.ك/3

7346/533