۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85509405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۷ اثر صنایع دستی کردستان مهر اصالت ملی و جهانی دارند

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ١٢ هزار صنعتگر دارای مجوز در استان مشغول به فعالیت هستند و ۱۸۷ اثر صنایع دستی مهر اصالت ملی و جهانی دریافت کرده اند.

به گزارش ایرنا، منصور مهرزاد روز شنبه در آیین تجلیل و گرامیداشت هنرمندان، صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی و هنرهای دستی استان در سنندج، اظهار کرد: صنایع‌دستی استان کردستان مجموعه‌ای متنوع و ارزشمند از تولیدات هنرمندان خوش‌ذوق است که با بهره‌گیری از مواد اولیه بومی تولید و عرضه می‌شوند.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از ١٢ هزار صنعتگر فعال دارای مجوز اعتبار در ٤٥ رشته صنایع‌دستی و افراد بسیار دیگری نیز به‌صورت سنتی و خودجوش در جای‌جای استان در حوزه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه تاکنون ١٧٧ اثر صنایع‌دستی کردستان مهر اصالت ملی و ١٠ اثر مهر اصالت جهانی دریافت کرده‌ است، اضافه کرد: در حال حاضر ٢٧ مرکز مجتمع کارگاهی آموزشی، ٤٣ کارگاه آموزشی و ٤٨ تعاونی و اتحادیه صنایع‌دستی در سطح استان به‌طور رسمی فعالیت دارند.

وی یادآور شد: ارائه تسهیلات کم‌بهره بانکی، ارائه آموزش‌های رایگان ‌برای ‌شاغلان و علاقمندان به صنایع‌دستی، برپایی نمایشگاه‌های متعدد در داخل و خارج استان و گاهی خارج از کشور و ارائه بیمه تامین اجتماعی از جمله اقدامات و حمایت‌های انجام شده از صنعتگران استان است.

مهرزاد اظهار کرد: این مجموعه حمایت از صنعتگران استان و تسهیل امور مربوطه را در اولویت کاری خود قرار داده و با تمام توان از این قشر پشتیبانی خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با معرفی ظرفیت‌ها، حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم، گامی مثبت برای پاسخ به مطالبات و نیازهای هنرمندان در این حوزه برداریم.

در این مراسم از هنرمندان، صنعتگران و فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha