۱۸ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8117836
T T
۰ نفر
منابع خبری پاکستان از بازداشت طراح احتمالی حوداث اخیر بمبئی خبر می دهند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/18 کلیات.پاکستان.هند.لشگر طبیه اسلام آباد - منابع خبری پاکستان روز دوشنبه اعلام کردند طراح احتمالی حوداث تروریستی بمبئی هند در عملیات نیروهای امنیتی آن کشور در مظفر آباد کشمیر بازداشت شده است .
به گزارش ایرنا به نقل از این منابع ، زکی الرحمان لخوی ، طراح احتمالی حملات تروریستی بمبئی از جمله مظنونانی است که در جریان حمله غافلگیرانه یکشنبه شب نیروهای امنیتی پاکستان به اردوگاه لشکر طیبه در حومه مظفر آباد ، بازداشت شده است .
مقام های هندی اعلام کرده اند تنها تروریست بازداشت شده در حوداث بمبئی از لخوی به عنوان طراح اصلی و مغز متفکر حملات تروریستی اخیر این شهر نام برده است .
نیروهای امنیتی پاکستان شب گذشته اردوگاه آموزشی متعلق به عاملان احتمالی بمبگذاریهای هند را تصرف کردند.
منابع امنیتی پاکستان اعلام کرده اند که سه تن از سران جماعت الدعوه که شاخه سیاسی لشکر طیبه به شمار می رود، در حومه مظفر آباد مرکز بخش کشمیر پاکستان بازداشت شده اند.
پس از مطرح شدن اتهامات هند مبنی بر اینکه لشکر طیبه از خاک پاکستان برای آماده کردن خود استفاده می کند، این عملیات با هدف جمع آوری جزییاتی درباره فعالیت های بنیاد جماعت الدعوه در کشمیر انجام شده است.
اعضای گروه شبه نظامی لشکر طیبه از سال دو هزار و چهار از این اردوگاه برای آموزش شبه نظامیان به منظور مقابله با حاکمیت هند در کشمیر تحت کنترل هند استفاده کرده اند.
هند ، شبه نظامیان پاکستانی وابسته به لشکر طیبه را از عاملان بمبگذاریهای بمبئی می داند .
کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه از پاکستان خواست برای سرکوب شبه نظامیان در پی حملات تروریستی بمبئی فوری وارد عمل شود اما برخی گزارشهای خبری را مبنی بر تعیین ضرب الاجل چهل و هشت ساعته رد کرد.
وی گفت ، پاکستان باید برای پیشگیری از وقوع حملات تروریستی بیشتر به هند کمک کند و بدون شک شبه نظامیان مسلح از خاک این کشور برای حملات تروریستی خود استفاده می کنند.
رایس گفت در جریان سفر اخیرش به پاکستان بر اهمیت همکاری کامل اسلام آباد با هند در زمینه مقابله با تروریسم تاکید کرده است.
وی افزود ، آنچه که حائز اهمیت است همکاری پاکستان در زمینه بازداشت و محاکمه مظنونان به فعالیتهای تروریستی و نیز ارایه اطلاعات و کمک به پیشگیری از وقوع حملات بیشتر است.
رایس افزود هیچ مدرک معتبری دال بر نقش داشتن مقام های پاکستانی در حملات بیست و ششم نوامبر هند در دست نیست اما آنها باید مسوولیت همکاری و کمک در این زمینه را برعهده گیرند.
آساق 235;215#;215# شماره 091 ساعت 13:04 تمام
۰ نفر