۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۸:۲۸
کد خبر: 81306721
T T
۰ نفر
بيست و يكمين جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان كشور در اردبيل آغاز شد

اردبيل – ايرنا- بيست و يكمين جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان كشور با حضور 179 هنرمند از روز (سه شنبه) در اردبيل آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل گفت : از ميان دو هزار و 572 اثر ارسالي از 532 هنرمند از 28 استان ايران پس از بررسي از سوي هيات داوران در نهايت آثار 179 هنرمند براي رقابت در اين جشنواره پذيرفته شده اند.

سيد ناصر اسحاقي ، در گفت و گو با خبرنگاران افزود : 95 نفر از هنرمنداني كه آثارشان در اين جشنواره پذيرفته شده اند را آقايان و 84 نفر را بانوان تشكيل مي دهند.

وي اظهار كرد: 26 نفر در رشته نقاشي ، 26 نفر در طراحي ، 24 نفر در تصويرسازي ، 22 نفر در عكاسي ،22 نفر در كاريكاتور ، 19 نفر در پوستر ، 15 نفر در خوشنويسي ، 13 نفر در نگارگري و 12 نفر در حجم سازي در اين جشنواره با هم رقابت دارند.

وي با اشاره به اينكه باتوجه به مكان برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي در اردبيل ، جوانان اين استان با اشتياق فراواني در آن شركت كرده اند، افزود : از اين استان آثار 17 هنرمند در رشته هاي گوناگون به مرحله پاياني اين جشنواره راه يافته است.

اسحاقي ، ادامه داد : آخرين باري كه جشنواره هنرهاي تجسمي در اردبيل برگزار شد شش سال قبل بود و باتوجه به شايستگي هاي هنري اين استان و نيز وجود علاقه مندان زياد در اين رشته هاي هنري با پيگيري هاي انجام شده از سوي ما ، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي با ميزباني اردبيل در اين دوره از جشنواره موافقت كرد.

مديركل ارشاد اردبيل همچنين معرفي يادمانهاي تاريخي و استعدادهاي طبيعي استان اردبيل به هنرمندان حاضر در جشنواره هنرهاي تجسمي را از اهداف جنبي برگزاري آن دانست و خاطرنشان كرد: بازديد از اماكن باستاني و نيز مكانهاي سياحتي طبيعي مانند سرعين وجنگل فندقلو از برنامه هاي حاشيه اي اين جشنواره خواهند بود.

وي گفت: از نظر اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل ؛ خبرنگاران و رسانه هاي گروهي قسمتي از همكاران ما در برگزاري اين جشنواره به شمار مي آيند و به همين خاطر از اين عزيزان مي خواهيم در مراحل گوناگون اين جشنواره حضور يافته و به شكل شايسته اين رويداد بزرگ هنري را پوشش خبري دهند.

او برپايي كارگاه‌هاي عملي را از برنامه هاي اين جشنواره ذكر كرد و افزود:‌ با نظر هيات داوران كه متشكل از 40 داور تراز اول كشوري است اين آثار مورد ارزيابي قرار مي‌ گيرند و به صاحبان برترين آثار جوايزي اهدا خواهد شد.

وي اظهار كرد: آثار برگزيده و زيباي خلق شده از سوي هنرمنداني كه در اين جشنواره حضور دارند پس از مراسم پاياني جشنواره براي تماشاي علاقه مندان عرضه خواهند شد.

بيست و يكمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان ايران از 18 تا 20 شهريور جاري در اردبيل برگزار مي شود.

592/530