۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۲۲
کد خبر: 81360389
T T
۰ نفر
آسفالت پنج كیلومتر جاده یاسوج - اقلید آماده بهره برداری است

یاسوج - ایرنا- معاون ساخت وتوسعه راه های اداره كل راه و شهرسازی كهگیلویه وبویراحمد ازآسفالت و بهسازی پنج كیلومتر از جاده ارتباطی یاسوج به اقلید استان فارس خبرداد و گفت: این پروژه هفته آینده با حضور مسوولان اجرایی استان به بهره برداری می رسد.

شیرمحمد راستا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: طول مسیر جاده یاسوج و اقلید در محدوده استان كهگیلویه وبویراحمد 37 كیلومتر است كه فاز نخست آن با پنج كیلومتر بهسازی و آسفالت شده است.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای بهسازی و آسفالت این جاده ارتباطی را افزون بر 70 میلیارد ریال اعلام كرد و افزود:

تامین بخش عمده ای از این اعتبار از سال گذشته تاكنون بوده است.

راستا اظهار كرد: عملیات اجرایی فاز دوم این جاده ارتباطی به طول دو ونیم كیلومتر نیز از امروز آغاز شد.

معاون اداره كل راه و شهرسازی كهگیلویه وبویراحمد همچنین از در دست اجرا بودن بیش از 150 پروژه راهسازی در سه حوزه اصلی، فرعی و روستایی در این استان خبر داد و گفت: میانگین پیشرفت فیزیكی این طرح ها بین 20 تا 90 درصد است.

راستا پروژه ملی پاتاوه - دهدشت به طول 137 كیلومتر، پروژه چهار بانده كردن یاسوج - سمیرم و یاسوج - شیراز، ورودی مسیر دشت روم، باغچه جلیل - سرفاریاب و حدود 100 كیلومتر جاده روستایی در سطح استان را از مهمترین این طرح ها اعلام كرد.

وی با اشاره به مسیر 105 كیلومتری جاده روستایی سیلاب كلوار بویراحمد نیز گفت: تاكنون حدود 20 كیلومتر این جاده آسفالت و 30 كیلومتر نیز تعریض و زیرسازی شده است.

راستا با بیان اینكه 10 كیلومتر از این مسیر در سال جاری آسفالت شد ، افزود: كار خاك برداری و زیرسازی 15 كیلومتر از این مسیر نیز آغاز شده است.

معاون اداره كل راه و شهرسازی كهگیلویه و بویراحمد با تاكید بر اینكه حدود 50 كیلومتر از این جاده در شهرستان بویراحمد و 55 كیلومتر نیز در شهرستان كهگیلویه واقع شده است، یادآور شد: با بهره برداری از این جاده بیش از 50 روستا از نعمت راه مناسب برخوردار می شوند.

وی ابراز داشت: عملیات اجرایی جاده روستایی پوله به چاهن در دهستان زیلایی بویراحمد به طول شش كیلومتر نیز آغاز شده است.

7530/627