۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۵۹
کد خبر: 81393881
T T
۰ نفر
مدير كل پيش بيني: اطلاعات هواشناسي نقش بارزي در كاهش هزينه اقتصادي دستگاه ها دارد

تبريز- ايرنا - مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: بر اساس پيش بيني هاي اين سازمان، مديريت بحران، دستگاه هاي خدمات رسان و اجرايي با برنامه ريزي درست هزينه هاي خود را كاهش داده و مانع از بروز حوادث ناگوار مي شوند.

احد وظيفه روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه مركز پيش بيني در 24 ساعت شبانه روز در حال پايش و رصد جوي است، افزود: در بخش هوانوردي و هشدار در زمينه رخداد پديده ها، در بخش كشاورزي پيش بيني افت شديد دما و بارندگي و در بخش انساني در مورد آلودگي هوا اطلاعات گران قيمتي ارايه مي دهيم.

وي با اشاره به بالا رفتن انتظارات مردم از عملكرد هواشناسي و پيش بيني هاي درست و به موقع، گفت: 31مركز پيش بيني استاني فعال داريم كه پيش بيني ها به تفكيك فضايي براي هر شهر صورت مي گيرد.

وظيفه با اشاره به استقرار شبكه راداري پيش بيني هوا گفت: شبكه راداري در دو جبهه شمالي و غربي كه از گيلان تا مازندران و رشته كوه هاي البرز تا زاگرس را شامل مي شود، نسبت به پايش هوا اقدام مي كنند.

مدير كل پيش بيني سازمان هواشناسي پايش گرد و غبار و پيش بيني ذرات مضر در هوا و آلودگي را از رويكردهاي اصلي سازمان برشمرد و افزود: با استقرار هفت دستگاه پيشرفته سنجش آلودگي هوا و گرد و غبار در سطح كشور نسبت به وقوع گرد و غبار هشدارهاي لازم را به موقع ارايه مي دهيم.

وي يكي از رسالت هاي سازمان هواشناسي را ديده باني دانست و خاطرنشان كرد: 400 ايستگاه در سطح زمين سرعت باد، سمت باد، فشار هوا و حوادث جوي كوتاه مدت از قبيل طوفان، رعد و برق و سيل ناگهاني را رصد مي كنند.

وظيفه وضعيت و امكانات هواشناسي ايران را در مقايسه با كشورهاي منطقه بسيار خوب توصيف كرد و افزود: از نظر علمي، نيروي انساني و تجهيزات جلوتر از كشورهاي منطقه هستيم و براي كسب استاندارد جهاني ايزو (ISO 9001) تلاش مي كنيم.

704/587