۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲
کد خبر: 81413407
T T
۰ نفر

آغاز مسابقات قرآن كریم در یزد

۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲
کد خبر: 81413407
آغاز مسابقات قرآن كریم در یزد

یزد- ایرنا-مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم روز پنجشنبه در سالن امامزاده جعفر یزد (ع) آغاز به كار كرد.

به گزارش ایرنا مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان یزد در آیین آغاز به كار آن گفت: این مسابقات به مدت دو روز در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل برپا می شود.

حجت الاسلام غلامرضا عادل با بیان اینكه مسابقات یاد شده در دو بخش خواهران و برداران و در دو مقطع سنی شكوفه ها و بزرگسالان برگزار می شود افزود: مجموعا 300 نفر در این مسابقات به رقابت می پردازند.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان یزد اضافه كرد: 138 نفر از شركت كنندگان را برادر و مابقی خواهران تشكیل می دهند.

وی تعداد شركت كننده های در مرحله شهرستانی را پنج هزار نفر اعلام كرد افزود: در سالجاری استقبال نسبت به پارسال بسیار خوب بوده است.

عادل یاداور شد: نفرات برتر این مسابقات به مرحله كشوری كه اواخر سالجاری برگزار می شود راه می یابند.

وی اضافه كرد: مراسم اختتامیه مسابقات قرآن كریم با حضور عموم علاقه مندان از شبكه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

عادل افزود: رسمی ترین مسابقات قرآن كریم جمهوری اسلامی ایران به عهده سازمان اوقاف گذاشته شده و این امكان برای عموم مردم در هر مقطع سنی و با هر سطح تحصیلات وجود دارد كه در این رقابت ها شركت كنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد هم در این مراسم با بیان اینكه قاریان قران باید مورد توجه مسوولان قرار گیرند گفت: امروز سنگرهای جبهه شلمچه نیست بلكه دشمن از طریق فضای مجازی و ماهواره مردم كشور ما را مورد هدف قرار داده است.

حجت الاسلام گندمی افزود: هیچ دارویی مانند توجه به آیات الهی و انس با قرآن كریم نمی تواند پاسخگویی تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.ك/2

7546/ 650