۸ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۲۸
کد خبر: 81443143
T T
۰ نفر
انتخابات چهارمين دوره هيات رييسه سمن هاي چهارمحال وبختياري برگزارشد

شهركرد- ايرنا- همزمان با سراسر كشور عصر دوشنبه چهارمين دوره انتخابات هيات رييسه سمن هاي استان چهارمحال وبختياري در شهركرد برگزار شد.

به گزارش ايرنا،معاون سياسي، امنيتي واجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري در اين انتخابات گفت: سازمان‌هاي مردم نهاد و تشكل‌ها، بازوي توانمند بين دولت و مردم بوده كه مي‌توانند در اجراي فعاليت‌ها نقش بسزا و تأثرگذار داشته باشند.

'خدابخش مرادي' گفت: تشكل‌ها نقش مهمي در فرهنگ‌سازي و جلب مشاركت‌هاي مردمي براي حضور در برنامه‌هاي اجتماعي، فرهنگي و زيست محيطي ايفا مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به رويكرد دولت تدبير و اميد در بهره‌گيري از ظرفيت سازمان‌هاي مردم نهاد و سمن‌ها تلاش شده تا زمينه حضور فعال تشكل‌هاي غيردولتي در امور مختلف جامعه افزايش پيدا كند.

مرادي شتاب بخشي به ثبت تشكل‌هاي مردم نهاد و فراهم كردن زمينه آموزش را از اقدامات مهم مديريت استان در خصوص سازمان هاي مردم نهاد(سمن) دانست و اظهار داشت: توانمندسازي گروه‌هاي مردمي و افزايش مشاركت آنان در زمينه‌هاي مختلف، مستلزم آموزش است.

در چهارمين دوره انتخابات هيات رئيسه سمن‌ها در استان، 41 نفر اعضاي تشكل‌‌هاي مردم نهاد، نمايندگان اصلي و علي البدل سازمان‌هاي مردم نهاد در هيات نظارت را انتخاب كردند.

در اين انتخابات 'هومان خاكپور' با كسب 22 رأي به عنوان نماينده اصلي و 'غلامرضا رئيسي دهكردي' با 8 رأي به عنوان عضو علي البدل سازمان‌هاي مردم نهاد در هيات نظارت انتخاب شدند.

هم اكنون 50 سازمان غيردولتي مردم نهاد در چهارمحال و بختياري فعال است كه تمامي اين تشكل‌ها، مجوز فعاليت خود را از استانداري دريافت كرده‌اند.

7360/558/