۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۳۱
کد خبر: 81450402
T T
۰ نفر
هفته وحدت فرصتی مناسب برای تحكیم همبستگی بین مسلمانان است

رشت- ایرنا- مدیركل تبلیغات اسلامی گیلان با تبریك فرارسیدن ایام ولادت رسول اكرم(ص) و آغاز هفته وحدت گفت: این هفته فرصت مناسبی برای تحكیم همبستگی بین مذاهب اسلامی و مسلمانان است.

حجت الاسلام والمسلمین 'جمال یاری' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هفته وحدت را یكی از تدابیر مهم امام (ره) برای حفظ وحدت و یكپارچگی امت اسلامی عنوان كرد و افزود: این هفته تمامی مسلمانان باید برای انسجام و نزدیك تر شدن فرق اسلامی تلاش كنند.

وی وحدت را یكی از مسائل مهم امروز جامعه مسلمانان دانست و گفت: هم اكنون اتحاد بین مسلمانان موجب هراس دشمنان اسلامی و قرآن شده و آنان با ایجاد تفرقه و اختلاف بین مذاهب اسلامی سعی دارند به این اتحاد و همبستگی شیعه و سنی آسیب وارد كنند.

حجت الاسلام یاری اضافه كرد: اهل سنت و تشیع با توجه به این توطئه های دشمنان با بكارگیری توصیه های امام راحل و رهنمودها و تاكیدات مقام معظم رهبری بر اتحاد و همدلی در سایه وحدت در كنار هم در كمال آرامش و مسالمت آمیز در كشور زندگی می كنند.

مدیركل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه از برگزاری 70 برنامه در استان به مناسبت هفته وحدت خبر داد و گفت: نشست علمای اهل سنت و تشیع ، نشست فرهیختگان و گردهمایی دانشجویان بین مذاهب از جمله برنامه های این هفته است.

وی با بیان این كه در استان وحدت كاملی بین اهل سنت و تشیع وجود دارد، تصریح كرد: نشست های قرآنی، برگزاری جشن ها و شركت اهل تسنن و تشیع در شادی ها از دیگر برنامه های این اداره كل در این هفته مبارك در استان است.

وی یادآور شد: روز گذشته قبل از آغاز هفته وحدت علما و روحانیون اهل سنت و تشییع دیدارهایی با استاندار و نماینده ولی فقیه در گیلان داشتند.

از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، هفته وحدت نامگذاری شده است.ك/3

7296/ 603