۲۰ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۳۷
کد خبر: 81459148
T T
۰ نفر
تولیدات شركت داروسازی ثامن به 28 كشور جهان صادر می شود

مشهد - ایرنا - مدیرعامل شركت داروسازی ثامن وابسته به آستان قدس رضوی گفت: این شركت علاوه بر تولید 95 درصد داروهای مورد نیاز كشور، بسیاری از محصولات دارویی خود را به 28 كشور دنیا صادر می كند.

'عبدالله كثیری' روز شنبه در دیدار هیاتی مركب از معاون و مسوولان وزارت بهداشت و درمان عراق از كارخانه و خطوط تولید كارخانه داروسازی ثامن در مشهد افزود: این اتفاق در حالی رخ داده است كه ایران اسلامی از جمله این شركت تحت تحریمهای شدید اقتصادی قرار دارد.

وی گفت: مجموعه داروسازی ثامن تنها تولیدكننده 'محلولهای دیالیز صفاقی' در ایران است لذا بیماران كلیوی در سراسر كشور از این محصول داروسازی ثامن برای درمان استفاده می‌ كنند.

مدیرعامل شركت داروسازی افزود: این شركت ظرفیت تولید روزانه 25 هزار كیسه محلول دیالیز صفاقی را دارد و در صورت نیاز می ‌تواند حدود پنج هزار بیمار مبتلا به نارسایی مزمن كلیوی را تحت پوشش تولید محلول دیالیز صفاقی قرار دهد.

وی گفت: داروسازی ثامن آستان قدس رضوی هم اینك با تولید 80 داروی خاص یكی از برندهای معتبر در سطح منطقه و جهان محسوب می‌ شود.

كثیری افزود: با ورود موسسه داروسازی ثامن به عرصه‌ تولید محصولات بیوتكنولوژی علاوه بر تولید داروهایی از جمله فاكتور 8، ایجاد خط تولید 12 نوع داروهای ضدسرطان مانند سرطان پروستات و سرطان سینه گامهای بلندی در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران برای خودكفایی صنعت دارویی كشور برداشته است.

وی همچنین گفت: دیدار هیات عراقی از كارخانه داروسازی به منظور توسعه روابط میان دو كشور در زمینه داروهای مورد نیاز آن كشور صورت گرفت.

شركت داروسازی ثامن از سال 1371 تاكنون تولیدكننده تمامی محلولهای استریل تزریقی و شستشو، دیالیز صفاقی و خونی، فرآورده های بیوتكنولوژی پپتیدهای طبیعی و نوتركیب لیوفلیزه و غیرلیوفلیزه است.

سهامداران اصلی این شركت به ترتیب درصد سهم عبارتند از آستان قدس رضوی با حدود 70 درصد، صندوق بازنشتگی با حدود 26 درصد و داروسازی حكیم با چهار درصد سهام.

7489/660