هدررفت انرژي برق در مازندران به 12 درصد كاهش مي‌يابد

ساري-ايرنا-معاون بهره‌برداري شركت توزيع برق مازندران گفت: بر اساس ميثاق‌نامه شركت توزيع برق مازندران ،ميزان هدررفت انرژي در يك سال بايد از 18.4 درصد به 12 درصد كاهش يابد.

'رضا غفاري ' روز شنبه در همايش آموزشي يك روزه با هدف كاهش تلفات برق در شبكه هاي توزيع برق مازندران در ساري افزود: شركت توزيع برق مازندران وظيفه ارائه خدمات در 16 امور برق و بيش از يك ميليون و 300 هزار مشترك را دارد .

وي افزود : با توجه به هزينه هاي سنگين سرمايه گذاري در صنعت برق و مشكلات پيش روي آن در ارائه خدمات بايد به سمتي برويم كه مردم ارزش هزينه هدر رفت را درك كنند.

معاون بهره‌برداري شركت توزيع برق مازندران و مجري طرح كاهش تلفات برق با بيان اينكه انرژي سرمايه‌اي است كه از گذشتگان به ما به ارث رسيده و بايد از ما به آيندگان برسد، خاطرنشان كرد: كاهش تلفات جزو دغدغه‌‌هاي شركت است و براي كاهش آن همه توان و امكانات را بايد بسيج كرد .

غفاري با اشاره به اينكه در كاهش تلفات فني بايد اقدام مهندسي صورت گيرد، افزود: اقدامات در اين زمينه بايد به گونه‌اي باشد كه منجر به هزينه مجدد نشود و برگشت سرمايه داشته باشيم.

وي با بيان اينكه كار مهندسي با دقت و معلومات بايد پيش برود، ادامه داد: اگر قرار است كاري اتفاق بيفتد همه بايد حركت و همكاري كنند تا به نتيجه مطلوب دست يابيم.

معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شركت توزيع برق مازندران با بيان اينكه يكي از راهكارهاي موثر در كاهش تلفات، كنترل توان راكتيو است، افزود: در تلفات فني روي سيستم فشار ضعيف و متوسط كار كرديم و امروز به سمت مشتركان رفتيم تا تلفات برق كاهش يابد.

غفاري با اشاره به اينكه هر سال 50 هزار مشترك به تعداد مشتركان شركت توزيع برق مازندران اضافه مي‌شود، گفت: از تاسيسات موجود بايد بهره ببريم و خدمت‌رساني به شكل مطلوب انجام شود.

وي با بيان اينكه يكي از راهكارهاي خوب در كاهش تلفات مديريت مصرف برق است ادامه داد : بايد به هر شكل ممكن از سرمايه ملي حفاظت كنيم.

وي با اشاره به اينكه هدف از برگزاري اين سمينار جلوگيري از هدر رفت انرژي است، اظهار داشت: در هر جايگاهي كه كار مي‌كنيم بايد بدانيم آن چه در اختيار ما قرار گرفته امانت است.

معاون بهره برداري و مجري كاهش تلفات شركت توزيع برق مازندران با بيان اينكه كاهش تلفات، بالا بردن راندمان و افزايش بهره‌وري از دغدغه‌هاي اصلي صنعت برق است، يادآور شد : برنامه‌ريزي‌هاي گسترده اي صورت گرفته تا در آينده نزديك شاهد كاهش تلفات به زير 10 درصد باشيم .

غفاري با اشاره به اينكه به منظور اجراي طرح ملي مهندسي و كاهش تلفات انرژي الكتريكي، شركت توزيع برق مازندران ميثاق‌نامه كاهش تلفات را امضا كرد، ادامه داد: با توجه به هدررفت انرژي و اثرات سوء آن در كشور، معاونان و مديران شركت توزيع برق مازندران در نشستي اين ميثاق‌نامه را امضا كردندتا با اتحاد و انسجام و تلاش ايثارگرانه به اهداف وزارت نيرو جامه عمل پوشانده شود .

وي تصريح كرد: بر اساس اين ميثاق‌نامه ميزان هدررفت انرژي برق در استان در يك سال بايد از 18.4 درصد به 12 درصد كاهش يابد.ك/2

2585/506