۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۴۵
کد خبر: 81481374
T T
۰ نفر
52 طرح عمراني نهاوند در دهه فجر بهره برداري مي شود

نهاوند-ايرنا-فرماندار نهاوند گفت:دهه فجر امسال 52 طرح عمراني با اعتباري معادل 301 ميليارد و 397 ميليون ريال در اين شهرستان بهره برداري مي شود.

به گزارش ايرنا ' امامعلي عبدالملكي' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بهره برداري از طرح آسفالت راه هاي روستايي، مقاوم سازي منازل روستايي ، بهره برداري از واحدهاي پرورش ماهي، مرغ گوشتي و گاو شيري و بهره برداري كانال هاي ابرساني روستايي از جمله اين طرح ها است.

وي از افتتاح يكي از بزرگترين طرح هاي صنعتي اين شهرستان خبرداد و افزود: طرح بزرگ كارخانه مالت با توليد سالانه 30 هزار تن فرآورده و با ظرفيت اشتغالزايي براي 80 نفر به صورت مستقيم و 200 نفر به طور غير مستقيم از جمله طرح هايي است كه با اعتبار 170 ميليارد ريال مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وي همچنين از افتتاح ترمينال نهاوند خبر داد و افزود: با توجه به اينكه اين طرح طي 10 سال گذشته با كندي و ركود پيشرفت روبرو بود با پيگيري ها و تلاش هاي انجام شده مشكلات موجود رفع شد و تلاش مي كنيم در دهه فجر امسال اين ترمينال مسافربري كه نياز مهم شهرستان است به بهره برداري برسد.

وي همچنين اظهار كرد:در دهه فجر امسال، 19 طرح با اعتبار 61 هزار و 369 ميليون ريال كلنگ زني مي شود.

فرماندار نهاوند افزود: در كميته هاي 19 گانه ستاد دهه فجر نهاوند در مجموع بيش از 900 برنامه فرهنگي ورزشي و اجتماعي در سطح شهر و روستاهاي نهاوند با رويكرد اطلاع رساني از خدمات نظام اسلامي و دولت خدمتگزار اجرا مي شود.

وي همچنين از پيگيري احداث المان شهداي گروه ابوذر نهاوند به عنوان سمبل مبارزه با نظام ستمشاهي در غرب كشور خبر داد و گفت: يك ميليارد ريال اعتبار از سوي فرمانداري به اين امر اختصاص داده شد تا كار فراخوان طرح انجام شود و مراحل اجرايي آن هر چه سريعتر آغاز گردد.

وي همچنين بر ضرورت مردمي بودن و شاد بودن برگزاري جشن هاي دهه فجر تاكيد كرد و گفت: مردمي بودن انقلاب اسلامي مهمترين خصيصه آن است لذا در برگزاري جشنها نيز بايد به اين ويژگي بارز توجه داشت و زمينه هاي حضور مردم به عنوان صاحبان اصلي انقلاب در برنامه ها را فراهم كرد .

وي دهه فجر را بهترين فرصت براي بازخواني علل و عوامل شكل گيري انقلاب و همچنين خدمات صورت گرفته پس از آن ذكر كرد و افزود: انقلاب اسلامي در بخش هاي مختلف در سطح داخل و خارج منشا اثرات چشمگيري شده است كه اين خدمات بايد براي نسل جوان دانش آموز و دانشجو تشريح شود.

12تا 22 بهمن ماه به نام ايام الله دهه فجر نامگذاري شده است.

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعيت بيش از 190 هزار نفر در 105 كيلومتري جنوب استان همدان قرار دارد.

7527/576