۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۵۹
کد خبر: 81484892
T T
۰ نفر
توسعه تولیدات گلخانه ای بهترین راهكار برای مصرف بهینه آب است

گچساران - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه تولیدات گلخانه ای راهكار خوبی برای مصرف بهینه آب و تولیدات كشاورزی است.

زواره آزادپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این كه میزان مصرف آب كشاورزی در سطوح آزاد نسبت به فضای گلخانه ای 11 برابر است افزود: با توجه به كمبود آب در كشور رواج پرورش تولیدات گلخانه ای بین كشاورزان ضروری است.

وی اظهار كرد: آسان بودن رساندن مواد مغذی به گیاه از طریق تزریق در نتیجه داشتن ارزش غذایی بهتر و زیبایی و مشتری پسند بودن از دیگر مزایای بهره وری از كشت گیاهان به صورت گلخانه ای است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هم اكنون 90 واحد گلخانه در این استان وجود دارد.

آزادپور میزان تولید گلخانه های كهگیلویه و بویراحمد را شش هزار تن در سال اعلام كرد.

وی گفت: میزان تولید محصول توت فرنگی گلخانه ای در این استان سالانه 139 تن است.

آزادپور از تولید سالانه شش تن صیفی جات شامل، خیارسبز، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای در رنگ های مختلف و سبزیجات در گلخانه های كهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

مدیرباغبانی سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد تولید سالانه گل رز شاخه بریده این استان در 27 گلخانه به مساحت 39 هكتار را هفت میلیون شاخه اعلام كرد.

وی بیان كرد:سازمان جهاد كشاورزی این استان آماده اعطای تسهیلات بانكی به متقاضیان احداث واحدهای گلخانه ای جدید است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد عنوان كرد: توسعه گلخانه های انفرادی و فعال نمودن مجتمع های گلخانه ای در شهرستان ها از عمده برنامه های جهاد كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد در این بخش است.

8143/671