۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱
کد خبر: 81484949
T T
۰ نفر
نباید اجازه داد انقلاب اسلامی تبدیل به انقلاب مادیات شود

یزد - ایرنا - امام جمعه محمد اباد یزد گفت: نباید هیچگاه اجازه داد تا انقلاب شكوهمند اسلامی ما تبدیل به انقلاب مادیات شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام ' سید محمد كاظم مدرسی ' پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت چهلمین روز تدفین شهدای گمنام در حسینیه امیر چقماق افزود: اقتصاد اگر چه زیر بنای زندگی است ولی هدف اصلی محسوب نمی شود.

وی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری شعار امسال را اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری كرده اند همان تحقق اقتصاد مقاومتی و درون زا است كه اهمیت موضوع را نشان می دهد .

امام جمعه محمد آباد یزد با اشاره به اینكه هر فرهنگی دارای آفت و آسیب است یكی از آسیب های مهم دوران دفاع مقدس ملت ایران را تحریف واقعیت ایثارگری ذكر كرد كه خیلی جای بررسی دارد .

مدرسی اظهار داشت: انگیزه حقیقی شهدای انقلاب مقدس اسلامی همه بر مبانی الهی و دینی و تكلیف و وظیقه بوده است و لذا نباید اجازه داد عده ای از افراد با مادیات فرهنگ ایثارگری را تحریف و آلوده كنند.

امام جمعه محمد آباد یزد خاطر نشان كرد: اسطوره سازی از شهدای والامقام انقلاب اسلامی را باید از دیگر آسیب و تحریف های مهم در موضوع مهم فرهنگ جهاد و مقاومت ذكر كرد .

مدرسی تاكید كرد: نباید برای شهیدان و اسوه های عزت و شرف اسطوره سازی و قهرمان سازی دست نیافتنی كنیم چون شهیدان انسان هایی مثل ما بودند و ما هم می توانیم به فیض عظیم شهادت برسیم .

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: مردم استان یزد در 35 سال گذشته و بخصوص دفاع مقدس با تقدیم شهیدان نشان دادند كه در خط مقدم جانفشانی و فداكاری در راه دین و ارزشها هستند .

مدرسی در ادامه با اشاره به موضوع تدفین شهدا در استان یزد افزود: نباید اجازه داد مقام والای شهیدان در لا به لای قوانین و هیاهوی زندگی گم شود چون قوانین برای رسیدن به كرامت انسانی وضع شده و میراث فرهنگی ما مدیون ایثار و شهادت است.

وی اظهار داشت: ما به جریانات و قوانین بین المللی خیلی احترام می گذاریم ولی فرهنگ خود را فدای آن نمی كنیم و یونسكو را برای خود می خواهیم نه خود را برای یونسكو.

امام جمعه محمد آباد یزد گفت: متخصصان بر این باورند كه دفن شهدا در این مكان مقدس خللی در ثبت بنای تاریخی مجاور آن وارد نمی كند و لذا مردم دارالعباده از فرهنگ ایثار و شهادت حمایت جدی دارند .

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی كرده است .ك2

650/7536