امام جمعه بخش مرکزی یزد: آشنایی نسل جوان با وصایای شهیدان جهاد تبیین است+فیلم

یزد- ایرنا- امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: آشنایی نسل جوان با وصایای شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی جزو ابعاد اصلی و محوری جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمد کاظم مدرسی پنجشنبه شب در آیین وداع با پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام در حسینیه امیر چقماق یزد افزود: باید بیش از گذشته دانش آموزان و نسل جوان را با شهدا آشنا کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: باید فرهنگ والای مقاومت به دلیل تهدید نرم استکبار جهانی روز به روز در کشور گسترش یابد.

امام جمعه محمد آباد یزد اظهار کرد: دشمنان با جنگ ترکیبی و فرهنگی تمامی مقدسات و ارزش‌های معنوی را نشانه گرفته‌اندو باید مردم و مسئولان برای شکست توطئه استکبار اقدام کنند.

حجت الاسلام مدرسی به زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه اشاره کرد و گفت: برگزاری یادمان‌ها و یادواره‌های شهیدان نقش مهمی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی بیان کرد: حضور شهدای گمنام در مناطق مختلف فرصتی است تا مردم و نسل جوان با اهداف و آرمان شهیدان آشنا شوند و روحیه انقلابی و جهادی گسترش یابد.

در این مراسم برنامه مداحی به یاد شهیدان انقلاب اسلامی و شهدای گمنام اجرا شد و توسط گروه سرود ولایت یزد نیز چند برنامه صورت گرفت.

همچنین نمایشگاه عکس و پخش کلیپ در خصوص شهیدان و وداع با شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های مهمی است که در این آیین معنوی انجام گرفت.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha