۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۶
کد خبر: 81506764
T T
۰ نفر

قاتل كپنهاگ كشته شد

۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۶
کد خبر: 81506764
قاتل كپنهاگ كشته شد

تهران-ایرنا- پلیس كپنهاگ اعلام كرد مردی كه بامداد امروز (یكشنبه) با شلیك گلوله یك افسر پلیس كشته شد، مسبب دو حمله تروریستی دو روز اخیر در این شهر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از كپنهاگ، پلیس این شهر اعلام كرده است كه تصاویر ویدئویی دوربین های مخفی نشان می دهد این مرد كه به سوی نیروهای پلیس در منطقه 'نوربرو' تیراندازی كرده و به دلیل تیراندازی متقابل نیروهای پلیس كشته شد، عامل هر دو حمله تروریستی بوده است و هنوز از هویت این فرد اطلاعی در دست نیست.

نوربرو منطقه ای مهاجرنشین در كپنهاگ است كه حدود 5 كیلومتر با كنیسه اصلی این شهر و محل تیراندازی دوم فاصله دارد.

اولین حمله در نشستی درباره آزادی بیان در كپنهاگ روی داد كه به كشته شدن یك نفر و زخمی شدن سه پلیس منجر شد. قربانی این حمله یك مرد 40 ساله بود.

'فرانسوا زیمره' سفیر فرانسه در دانمارك كه در این نشست حضور داشت، گفت: آنها از بیرون ما را به گلوله بستند، انگیزه‌شان مثل حمله به نشریه 'شارلی ابدو' بود با این تفاوت كه نتوانستند وارد شوند.

حمله دوم بامداد یكشنبه مقابله كنیسه اصلی كپنهاگ روی داد كه در این حمله نیز یك نفر كشته شد.

'توربن موئلگارد جنسن' بازپرس ارشد پلیس كپنهاگ در نشست خبری گفت: باور داریم یك نفر عامل هر دو حمله تروریستی بوده است. فردی كه توسط نیروهای پلیس مقر 'نوربرو' كشته شد، همان فردی است كه دو حمله تروریستی را انجام داده است.

همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: توهین به پیامبر اسلام این بار در دانمارك حادثه ساز شد. پلیس دانمارك هدف حمله شنبه به یك مركز تحقیقاتی را حمله به سخنران اصلی نشست 'لارس ویلكس' كاریكاتوریست سوئدی دانست كه كاریكارتورهای توهین آمیز وی در یك نشریه دانماركی علیه مقدسات اسلام در سال 2007 به اعتراضات سراسری در جهان اسلام منجر شد.

بنابر این گزارش، حمله روز شنبه در پایتخت دانمارك این كشور را به حالت آماده باش كامل درآورده است. دانمارك 10 سال پیش به سبب انتشار كاریكاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام در یكی از نشریات آن كشور مورد غضب مسلمانان قرار گرفت و مسلمانان در تظاهرات خودجوش علیه كفرگویی غربی ها در كشورهای مختلف دست به تظاهرات زدند. در این تظاهرات كه چندماهی ادامه داشت نزدیك به 30 نفر جان باختند.

برخی از منتقدان مسلمان و جامعه غربی بیان آمیخته به توهین و هتك حرمت افراد و مقدسات را در جوامع غربی افسارگسیخته توصیف كرده و اعلام می كنند كه این موضوع راه را برای كسانی كه باورهای مذهبی را به سخره می گیرند برای اهانت به رهبران ادیان مختلف باز می گذارد.

اروپام**1533**9157** 1337
۰ نفر