۶ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۰۳
کد خبر: 81519538
T T
۰ نفر
رييس قرارگاه عملياتي عمار: رسانه ابزار جنگ رواني دشمن است

قم - ايرنا - رييس قرارگاه عملياتي عمار رسانه را ابزار جنگ رواني دشمن دانست و گفت: اين ابزار در ابتداي انقلاب محدود به راديوهاي بيگانه بود اما اكنون به وسايل ارتباط جمعي پيشرفته اي چون تلفن همراه و شبكه هاي ماهواره اي گسترش يافته است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب سه شنبه شب در نخستين همايش علمي فرهنگ جهاد در سالن اجتماعات مدرسه علميه دارالشفاء قم اظهار داشت: امروز عمليات رواني دشمن كه از آن به عناوين مختلف از جمله تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي و جنگ نرم تعبير مي شود، به شديدترين حد خود از ابتداي انقلاب تاكنون رسيده است.

اين استاد حوزه تاكيد كرد: شاخص اندازه گيري شدت هجمه هاي فرهنگي دشمن ابزار و محتوا است.

وي رسانه را از ابزارهاي دشمن در شبيخون فرهنگي ياد كرد و گفت: در آغاز انقلاب اين ابزار فقط راديوهاي خارجي و بيگانه مانند راديو بي بي سي، راديو كلن آلمان، صداي آمريكا و راديوي رژيم صهيونيستي بود، ولي از آنجا كه راديو امكان برقراري ارتباط تصويري با مخاطب را ندارد، دشمن براي رفع اين نقص ويديو را وارد كشور كرد.

وي با بيان اين كه دشمن به تدريج ابزار رسانه اي خود را به رايانه و ماهواره ارتقا داد، افزود: اين وسايل نيز به خاطر مسايلي مانند ارتباط يك سويه با مخاطب و نصب ديش محدوديت هايي داشت، لذا دشمن به فكر وارد كردن تلفن هاي همراه افتاد.

رييس قرارگاه عملياتي عمار با بيان اين كه با ورود تلفن هاي همراه مشكل محدوديت زماني و مكاني و ارتباط يك طرفه با مخاطب برطرف شد، تصريح كرد: اكنون دشمن شبكه هاي ماهواره اي را بدون هيچ محدوديتي روي تلفن هاي همراه قابل دريافت كرده است و هر كس در هر مكاني كه باشد به راحتي مي تواند به اين كانال ها دسترسي پيدا كند و براي آنها درخواست نيز بدهد.

وي با اشاره به مساله محتواي به عنوان ديگر معيار اندازه گيري و مشخص كردن شدت هجوم دشمن، تصريح كرد: محتواي برنامه هايي كه دشمن با آن نظام را مورد هدف قرار مي دهد، فحشا و بي بند و باري و قاعده آن نيز زن و برهنگي مطلق است.

طائب در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موضوع جهاد گفت: جهاد زير شاخه امامت و رسالت است و اگر اين دو نباشند جهاد معنا نداشته و جهادي بدون اذن ولي خدا وجود ندارد.

رييس قرارگاه عملياتي عمار وجود امام و ولي امر مسلمين را براي سازماندهي، شكل دادن و برنامه ريزي براي جهاد ضروري عنوان كرد و افزود: اگر جهاد بدون امام و جانشين آن انجام شود، بدون شك ضرر آن بيشتر از سود آن است.

طائب با بيان اين كه امام و ولي خدا داراي دو بعد شخصي و شخصيتي است، اظهار داشت: مساله غيبت پس از رحلت پيامبر(ص) آغاز شده و تا به امروز نيز ادامه دارد، چرا كه حضرت علي(ع) هر چند به لحاظ شخصي و جسمي ظاهر بود ولي از لحاظ شخصيتي به واسطه توطئه هاي دشمنان اسلام در جامعه امكان ظهور و بروز نداشت.

اين استاد حوزه همچنين با تاكيد بر تبيين فرهنگ جهاد در جامعه تصريح كرد: امروز جهاد حتي از اكسيژن و هواي تنفس نيز براي مردم ضروري تر است.

وي با بيان اين كه امروز نظام اسلامي طي 36 سال گذشته شديدترين دوران هجوم را عليه خود سپري مي كند، افزود: جنگ هاي سختي كه امروز در حال وقوع است، در طول تاريخ نظير ندارد و هدف تمامي جنگ ها در سوريه، عراق، پاكستان، افغانستان، ليبي، بحرين و يمن، ايران است و روزي نيست كه در عراق و سوريه خون شهيدي بر زمين نريزد.

طائب به تلاش غرب براي تحريم گروه انصارالله يمن اشاره كرد و گفت: پس از تحريم روسيه، غربي ها اين بار قصد دارند تا انصارالله يمن را طبق بند هفتم منشور سازمان ملل متحد تحريم كنند، چراكه اين گروه همچون روسيه تامين كننده منافع ايران است.

مسوول موسسه سيره روايت شهدا نيز در اين همايش در تبيين واژه جهاد، آن را تلاش و كوشش حداكثري عنوان كرد و افزود: جهاد در راه خدا در واقع به معناي تلاش تا سر حد مرگ است.

حجت الاسلام و المسلمين مهدي ماندگاري همچنين با اشاره به تلاش دشمنان اسلام براي تحريف فرهنگ جهاد، تصريح كرد: تكفيري ها و داعشي ها در برابر جهاد اصيل اسلامي كه همان كشته شدن در راه خدا است، نوع قلابي و بدلي آن يعني عمليات انتحاري را ترويج مي دهند.

وي با اشاره به وجود بيش از 600 آيه در قرآن در باب جهاد، تصريح كرد: اين در حالي است كه آيات الاحكام آمده در قرآن 500 مورد است، كه بيش از هر چيز بيانگر اهميت امر جهاد آن در نزد پروردگار است.

وي ايمان به خدا را مهمترين عامل سوق پيدا كردن شهيدان به سمت جهاد عنوان كرد و افزود: بدون شك هيچ نيروي ديگري نمي تواند، اين انگيزه قوي را در شهيدان ايجاد كند.

اين همايش به همت موسسه روايت سيره شهدا و بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ترتيب يافته بود كه در نوبت صبح آن، آيت الله كعبي عضو خبرگان رهبري سخنراني كرد. ك/4

7403 / 1175/