مربيان پرورشي بايد دانش آموزان را در يافتن مسير درست تربيت كنند

بندرعباس- ايرنا- مديركل فرهنگي هنري وزارت آموزش و پرورش گفت: مربيان پرورشي بايد با شناخت دقيق از آسيب ها رويكردهاي آموزشي خود را در حوزه پرورشي به سمتي هدايت كنند كه دانش آموزان معرفت صحيح را از اغواگري ها و امور كاذب تشخيص دهند و در مسير درست گام بردارند.

به گزارش ايرنا، علي اكبر زاده دوشنبه درجمع معاونان و مربيان پرورشي و مشاوران، روسا و معاونان پرورشي ادارات آموزش و پرورش هرمزگان افزود: آسيب هاي اجتماعي بيشترين هدف خود را متوجه كاركردهاي تربيتي مي كند كه چالش عمده كار در حوزه پرروشي است.

وي با تاكيد بر اينكه دانش مربي پرورشي بايد به روز باشد، اظهار داشت: به موازات پيشرفت تكنولوژي و روند شتابان توسعه در هزاره سوم، امر تربيت از ظرافت و پيچيدگي بيشتري برخوردار است كه اين مهم ضرورت همگامي مربيان امور تربيتي با دانش روز را دو چندان مي كند.

اكبرزاده افزود: يك مربي آموزشي بايد به خودآموزي، به روز بودن و آموزش هاي روز بپردازد و همه كاركنان حوزه معاونت پرروشي و فرهنگي بايد در اين بخش اهمتام لازم را داشته باشند.

مديركل فرهنگي هنري وزارت آموزش و پرورش همچنين مطالعه در آيات و آفريده هاي الهي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: هدايت دانش آموزان به سمت معرفت و علاقه مند ساختن آنان به آموزهاي ديني در امر تربيت آنان بسيار راهگشاست كه اين مهم بايد با نگاه روز و به دور از هرگونه تحميل صورت پذيرد.

اكبرزاده در پايان خاطرنشان كرد: آموزش در كنار پرورش تضمين كننده سعادت بشري است و اگر اين دو مقوله از هم جدا باشند هيچ كدام به تنهايي كاركرد لازم را در مسير سعادت بشري ندارند. ك/2

7195/6048