۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۱۳
کد خبر: 81553899
T T
۰ نفر
شمار ميهمانان آموزش و پرورش مازندران به بيش از 88هزارتن رسيد

ساري-ايرنا مديركل آموزش و پرورش مازندران شمار ميهمانان نوروزي اين اداره كل را تا پايان هشتمين روز سال بيش از 88هزار تن برشمرد.

سيد علي قاسمي روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود تعداد فوق در قالب 20 هزار و 57 خانوار پذيرش شده اند كه بدليل تعداد بالاي مسافر براي اسكان در مدارس ، در برخي شهرها ظرفيت پذيرش تكميل شده است.

او از اختصاص 37پايگاه براي پذيرايي از فرهنگيان كشور در اين استان خبر داد و گفت: 420 مدرسه با بيش از سه هزار كلاس درس براي اين منظور تجهيز شدند.

وي اضافه كرد: از مجموع كلاس هاي پيش بيني شده در چهار گروه درجه بندي شده، 244 كلاس در گروه ويژه و يكهزار و 60 كلاس مجهز بوده و در گروه الف قراردارد.

رييس اسكان مسافر آموزش و پرورش مازندران افزود: 12 هزار و 271 نفر مسافر از سراسر كشور در هشتمين روز فروردين در قالب دو هزار و 798 خانواده فرهنگي و غيرفرهنگي، در پايگاه هاي اسكان پذيرش شدند.

وي با بيان اين كه اموزش وپرورش مازندران آمادگي پذيرش 20 هزار مسافر را در روز دارد، افزود: با توجه به تعداد مسافران نوروزي در اين ايام جهت رفاه حال خانواده هاي محترم فرهنگي ، در صورت تكميل ظرفيت پايگاه هاي اسكان ، اجازه برپايي چادر در فضاي موجود مدارس داده شده است .

وي با تاكيد بر اينكه اولويت پذيرش مسافرين نوروزي با همكاران محترم فرهنگي است، ياد آور شد: پذيرش ميهمانان از 28اسفند پارسال آغاز شد و تا پايان عيد نوروز ادامه دارد.

قاسمي همچنين از آمادگي 10 مركز درماني و بهداشتي فرهنگيان در شهرستان‌هاي اين استان به صورت شبانه‌روزي براي خدمت رساني به مسافران و گردشگران نوروزي خبر داد.

رييس اسكان مسافر آموزش و پرورش مازندران خاطر نشان كرد: اردوگاه هاي ميرزاكوچك خان و شهيد چمران رامسر، اردوگاه دانش آموزي بادله، مجتمع آموزشي و رفاهي فرهنگيان خزرآباد و مجتمع رفاهي جوانه ها و اردوگاه هاي ديگر استان نيز آماده پذيرش مسافران نوروزي هستند.

به گفته وي در تعطيلات نوروز امسال بيشترين اقامت مسافران در شهرهاي رامسر , ساري و چالوس بوده است .

وي، با بيان اين كه يكهزار و 536 نفر از عوامل اجرايي در طرح اسكان نوروزي آموزش و پرورش استان مازندران فعاليت دارند، افزود: 15 نفر از همكاران اداره كل بر فعاليت‌هاي كميته اسكان فرهنگيان نظارت مي‌كنند.

او گفت:ستاد اسكان آموزش و پرورش استان مازندران در سال گذشته بيش از 250 هزار مسافر پذيرش كرد.

قاسمي همچنين از تدارك برپايي نمايشگاه جهت معرفي آداب ، فرهنگ بومي و منطقه اي و سوغات مخصوص مازندران ( ازقبيل غذاهاي سنتي ، صنايع دستي و ... ) در محل هاي پذيرش اسكان مسافر خبر داد.

وي از مسافران نوروزي خواست در صورت هر گونه كمبود به شماره هاي 33310876و33320562ستاد اسكان مسافران نوروزي اموزش وپرورش در ساري زنگ بزنند.ك/3

1888/1899