۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۰:۵۶
کد خبر: 81592673
T T
۰ نفر

تابش: معلمي، ذوق و هنر است

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۰:۵۶
کد خبر: 81592673
تابش: معلمي، ذوق و هنر است

يزد - ايرنا - نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي، معلمي را ذوق و هنر و توانمندي دانست.

به گزارش ايرنا محمدرضا تابش روز شنبه در نشستي صميمي در منزل يكي از معلمان بازنشسته اردكان با تبريك ولادت حضرت علي(ع) اظهار داشت: ياد استاد والامقام، فيلسوف و فقيه و عالم زمان شناس حضرت آيت ا.. مطهري را گرامي مي دارم و روز معلم را به همه زحمت كشان عرصه تعليم و تربيت كشور تبريك مي گويم.

نماينده مردم اردكان با بيان اينكه معلمان، انسان سازان دوران و به تعبير امام(ره) همچون انبياء براي مردم هستند گفت: معلمي حرفه نيست بلكه ذوق و هنر و توانمندي است كه زلال دانايي را براي جامعه به ارمغان مي آورد.

تابش با تلاوت آيه اي از كلام وحي از سوره علق عنوان داشت: خداوند در اين آيه خود را بسان معلمي مي خواند و معلم بودن خود را بعد از آفرينش پيجيده ترين و بهترين شاهكار خلقت يعني انسان آورده است.

عضو هيات امناي دانشگاه علم و صنعت عنوان داشت: در دين و آيين ما كه دانش ورزي فضيلت است و معلمان جايگاهي خداگونه و رسالتي پيام آور دارند بايد حرمت معلمان را به خوبي پاس داشت و اسباب آسايش و تعالي معنوي و مادي آنها را فراهم نمود تا بتوانند وظيفه انسان سازي خويش را بر پايه آموزه هاي اسلامي و فرهنگ غني ايراني به سرانجام رسانند.

وي اضافه نمود: اين مهم جز با سعه صدر و پرهيز از تنگ نظري، برنامه ريزي مناسب آموزشي، حفظ شان معلمان و تحقق خواسته هاي آنها امكانپذير نيست.

نماينده اردكان گفت: افتخارم وابستگي به بيت علم و فرهنگ است و با بضاعت اندكي كه دارم ارتقاء جايگاه معلمان و اعتلاي دانش و فرهنگ را وظيفه خويش مي دانم.

وي همچنين خاطراتي از دوران تحصيل خود را بيان داشت و از زحمات معلمان و فرهنگيان شهرستان به نيكي ياد كرد و از آنان قدرداني نمود.

در اين نشست كه در فضايي صميمي برگزار شد برخي از فرهنگيان حاضر نيز به بيان خاطرات و برخي دغدغه هاي خود پرداختند.

در پايان به مناسبت روز معلم و به رسم سپاسگزاري از زحمات فرهنگيان بازنشسته حاضر، با اهداي هدايايي تجليل بعمل آمد.

اردكان با 80هزار نفر جمعيت در 60كيلومتري شمال شهر يزد واقع شده است.ك/2

7544/ 6197