۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۱۶
کد خبر: 81614513
T T
۰ نفر
راهيابي 420 دانشجو معلم سراسر كشور به جشنواره قرآن و عترت

رشت - ايرنا - دبير بيست و پنجمين جشنواره فرهنگي دانشجو معلم دانشگاه فرهنگيان كشور از راهيابي 420 نفر به جشنواره كشوري قرآن و عترت ويژه خواهران دانشجو معلم اين دانشگاه خبر داد.

به گزارش ايرنا، سيد كامران ميرمعيني عصر سه شنبه در نشست خبري در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان گيلان در رشت افزود: 15 هزار دانشجو معلم سراسر كشور در مرحله مقدماتي و استاني بيست و پنجمين جشنواره كشوري قرآن و عترت با هم رقابت كردند كه 420 برگزيده به مرحله كشوري راه يافتند.

وي با بيان اين كه جشنواره قرآن و عترت دانشجويان خواهر معلم دانشگاه فرهنگيان از فردا به مدت دو روز در رشت برگزار مي شود، اظهار كرد: اين جشنواره بخش اول بيست و پنجمين جشنواره فرهنگي دانشجو معلم است كه بخش هنري ، ادبي و علمي به عنوان بخش دوم تابستان برگزار مي شود.

معاون اداره كل فرهنگي دانشگاه فرهنگيان كشور خاطرنشان كرد: شركت كنندگان در جشنواره قرآن و عترت در 17 رشته شفاهي و كتبي با هم رقابت مي كنند.

وي تصريح كرد: قرائت در دو گرايش تحقيق و ترتيل، حفظ از يك جزء تا كل، مداحي ، دعاخواني ، آيين سخنوري از جمله رشته هاي شفاهي و آشنايي با مفاهيم قرآن كريم، احكام، ترجمه و مفردات قرآن كريم، آشنايي با مفاهيم نهج البلاغه، آشنايي با احاديث و ادعيه و سيره معصومين رشته هاي كتبي است.

ميرمعيني با بيان اين كه در برخي از رشته ها نفرات اول و دوم و در تعدادي از رشته ها نيز نفرات اول تا سوم به عنوان برگزيده معرفي خواهند شد، يادآور شد: برگزيدگان اين جشنواره آبان ماه امسال با دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور رقابت مي كنند.

وي حاكم شدن فرهنگ قرآني و فضاي موجود در پرديس ها و مراكز تحت پوشش دانشگاه ها، انس و الفت هر چه بيشتر دانشجويان معلم با قرآن كريم ، آشنايي با مفاهيم و معارف نوراني اهل بيت، شناسايي استعدادها و ظرفيت هاي دانشجويي و تقدير و تجليل از نخبگان قرآني دانشگاه را از اهداف برگزاري اين جشنواره عنوان كرد.

دبير بيست و پنجمين جشنواره فرهنگي دانشجو معلم دانشگاه فرهنگيان كشور ادامه داد: دانشجويان برگزيده دانشگاه فرهنگيان سال گذشته در رقابت با ساير دانشجويان دانشگاه هاي كشور 11 رتبه ، البته در برخي رشته ها مقام اول را به خود اختصاص داد.

جشنواره قرآن و عترت برادران نيز در تاريخي ديگر در شهر ساري مركز استان مازندران برگزار خواهد شد.

حدود 60 هزار دانشجو در 97 پرديس دانشگاه فرهنگيان در سراسر كشور مشغول به تحصيل هستند.ك/2

7286/2007