۶ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۴۳
کد خبر: 81625277
T T
۰ نفر

توسعه بازرگاني رويكرد جهاد كشاورزي خراسان رضوي

۶ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۴۳
کد خبر: 81625277
توسعه بازرگاني رويكرد جهاد كشاورزي خراسان رضوي

سبزوار - ايرنا - رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: توجه به نيروي انساني و توسعه بازرگاني داخلي و خارجي از رويكردهاي مهم اين سازمان است.

مجتبي مزروعي روز چهارشنبه در مراسم توديع و معارفه مدير جهاد كشاورزي سبزوار افزود: توسعه بازرگاني ارتقا بهره وري را به دنبال دارد لذا اختلاف سه برابري قيمت محصولات كشاورزي بين توليدكننده و مصرف كننده غيرقابل پذيرش است.

وي گفت: دليل اين امر توجه نكردن به شركتهاي بازرگاني مدرن به عنوان حلقه نخست زنجيره كشاورزي است.

رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي ادامه داد: اتحاديه ها در اين زمينه نتوانستند نقش خوبي ايفا كنند لذا اين مهم بر عهده سازمان تعاون روستايي گذاشته شد تا با تغيير نگاه، اين كمبود را جبران كند.

وي افزود: سالانه اعتبارات زيادي هزينه مي شود تا محصول سالم توليد شود اما وقتي اين محصول به بازار مي آيد اتيكت ندارد.

مزروعي گفت: مي بايست بطور جدي از صادركنندگان و تجار حمايت شود، به همت بازرگانان پسته و زعفران ايران در دنيا شناسانده شده و حرفي براي گفتن دارد.

وي به جايگاه عظيم نيروي انساني در توسعه اشاره و بيان كرد: ايران دو درصد از منابع خدادادي را دارد ولي از نظر اقتصادي جزو كشورهاي پيش رو نيست.

رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي همچنين با اشاره به بحران آب بر لزوم به استفاده بهينه از آن تاكيد و بيان كرد: بايد نسبت به اين موضوع حساس باشيم زيرا بحران آب جدي و شيوه مديريت آب است كه اين بحران را ايجاد كرده است.

وي در ادامه توسعه فناوري و ماشين آلات را نيز از رويكردهاي دانشت و گفت: ماشين آلاتي كه هم اينك در بخش كشاورزي استفاده مي شوند مربوط به 50 سال قبل است.

فرماندار ويژه سبزوار نيز در اين نشست گفت: بخش كشاورزي يكي از مهمترين محورهاي توسعه مورد توجه در نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

احمد برادران افزود: توجه به حفاظت منابع آب، خاك، دام و طيور در اين حوزه توجه بيشتري را مي طلبد.

وي نگاه دولت به موضوع توليد را ويژه توصيف و بيان كرد: يكي از مهمترين موضوعات حفاظت منابع آبي است كه دولت اقدامات ويژه اي در اين بخش انجام داده است.

در اين مراسم از خدمات محمد جواد ايزديان قدرداني و منصور برغمدي به عنوان سرپرست مديريت جهاد كشاورزي سبزوار معرفي شد.

سبزوار در 237 كيلومتري غرب مشهد واقع است.

8148/7499/1858