۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۶
کد خبر: 81627865
T T
۰ نفر
روستاي زيباي صنوبر مقصد اصلي گردشگران در جنوب خراسان رضوي

تربت حيدريه - ايرنا - روستاي زيبا و ديدني صنوبر در دهستان بالاولايت بخش مركزي تربت حيدريه، مقصد اصلي مسافران و گردشگران در جنوب خراسان رضوي است كه به نگين اين شهرستان شهرت دارد

به گزارش ايرنا، مناظر طبيعي و چشم نواز مسير 17 كيلومتري روستاي صنوبر تا بخش مركزي تربت حيدريه در ضلع شمال غربي اين شهرستان هر گردشگري را به اين مكان ترغيب مي كند.

جاري بودن آب رودخانه در تمام فصول سال در روستاي صنوبر، وجود باغات ميوه و قرار گرفتن خانه هاي مسكوني بصورت پلكاني از جاذبه هاي ديدني اين روستا است.

اين روستا در ميان كوه و جريان رودخانه شصت دره آنچنان منطقه خوش آب و هوا و نسبتا سرد و سرسبزي پديد آورده كه از آن مي توان به نگين سرسبز تربت حيدريه ياد كرد.

از جاذبه هاي گردشگري اين روستا مي توان به كوه شصت دره از كوههاي مرتفع رشته كوه مركزي شهرستان تربت حيدريه اشاره كرد.

غار ماه پري، مناطق سرسبز كهنه تلخ و تنگر از ديگر جاذبه هاي گردشگري روستاي صنوبر در شهرستان تربت حيدريه هستند.

اين غار موسوم به ماه پري بر حسب بررسي باستانشناسان از نخستين زيستگاههاي اين منطقه و مربوط به دوره پيش از تاريخ است.

صنوبر از جنوب به اراضي بهارستان از شمال به كوههاي شصت دره با فاصله هشت كيلومتري از روستاي كامه عليا، از شرق به فاصله حدود دو كيلومتري به روستاي سنجدبور و از غرب در فاصله حدود هشت كيلومتري بخش بايگ تربت حيدريه محدود است.

دهيار روستاي صنوبر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اين روستا به عنوان اولويت نخست گردشگري بخش مركزي اين شهرستان شناخته شده است.

عباس بزرگ صنوبري افزود: همه ساله بخصوص در روزهاي تعطيل گردشگران و مسافران زيادي از مناطق گردشگري، رودخانه ها، غار موسوم به ماه پري و مناظر طبيعي روستاي صنوبر ديدن مي كنند.

وي اظهار داشت: مساحت روستاي صنوبر تربت حيدريه حدود 41 كيلومترمربع است كه 490 خانوار با جمعيت حدود دو هزارنفر در آن ساكن هستند.

دهيار روستاي صنوبر بيان كرد: سال گذشته اين روستا به عنوان اولويت اول گردشگري بخش مركزي تربت حيدريه شناخته شده كه تنها اسم آن مطرح است.

شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب مشهد واقع است كه حدود 70 هزار نفر از جمعيت اين شهرستان ساكن روستاها هستند.

تربت حيدريه داراي چهار بخش مركزي، جلگه رخ، كدكن و بايگ و چهار شهر، هشت دهستان و حدود 150 روستا است.

گزارش تصويري آن در ستون عكس ايرنا قابل مشاهده است.

8005/1211