تفاهم نامه همكاري بين معاونت علمي رياست جمهوري و وزارت صنعت امضاء شد

تهران-ايرنا-تفاهم نامه همكاري ميان ستاد ويژه توسعه فناوري نانو معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و معاونت آموزش، پژوهش و فناوري وزارت صنعت ،معدن و تجارت امروز دوشنبه (11 خردادماه )با موضوع همكاري مشترك در حمايت، توسعه و رسوخ فناوري نانو در صنايع كشور امضاء شد.

به گزارش خبرنگار علمي ايرنا، اين تفاهم نامه در راستاي تحقق سياست هاي علم و فناوري ابلاغي مقام معظم رهبري، دستيابي به سهم پيش بيني شده ايران در بازار جهاني فناوري نانو و توسعه اقتصاد دانش بنيان به منظور ارتقاء و رسوخ فناوري هاي پيشرفته در صنايع كشور بين دكتر سعيد سركار رييس ستاد ويژه توسعه فناوري نانو و دكتر علي اصغر توفيق معاون آموزش، پژوهش و فناوري امضاء شد.

تشكيل كارگروه مشترك بين ستاد نانو و معاونت آموزشي وزارت صنعت با حضور كارشناسان منتخب هر دو بخش جهت شناسايي نيازها و چالش هاي فناوري نانو در كشور، هدايت دستاوردهاي پژوهشي حوزه فناوري نانو به منظور برطرف كردن نيازها و مشكلات صنايع كشور، انجام طرح هاي مشترك تحقيقاتي، مطالعاتي و نمونه سازي صنعتي در مرز دانش و فناوري هاي پيشرفته، حمايت از ساخت پايلوت هاي توليد نيمه صنعتي براي اثبات فناوري و توسعه كاربرد در حوزه فناوري نانو، برگزاري نشست هاي تخصصي ، كارگاه آموزشي و نمايشگاه هاي داخلي و بين المللي در زمينه ترويج فناوري نانو از محورهاي همكاري اين تفاهم نامه است.

در اين تفاهم نامه معاونت آموزش وزارت صنايع متعهد شده است: در زمينه حمايت از مطالعات و دستاوردهاي فناوري نانو در برنامه ها و طرح هاي سرمايه گذاري بخش توليد ، همكاري با ستاد در برقراري ارتباط بين صاحبان فناوري با شركت هاي سرمايه گذار، بخش خصوصي در عملياتي شدن طرح ها، حمايت از ساخت نمونه اوليه محصولات و تجهيزات صنعتي در حوزه فناوري هاي نانو، همكاري با ستاد در حمايت و برگزاري نمايشگاه ها ، جشنواره ها و همايش ها و تبيين اولويت هاي پژوهشي فناوري نانو در بخش صنعت ، معدن و تجارت و .. فعاليت داشته باشد.

همچنين ستاد ويژه توسعه فناوري نانو در اين تفاهم نامه متعهد شد در زمينه حمايت از مطالعات و پروژه هاي پژوهشي صورت پذيرفته به منظورتجاري سازي طرح ها، حمايت ازمخترعان و پژوهشگران مراكز پژوهشي و واحدهاي تحقيق و توسعه بنگاه هاي صنعتي ومعدني در عملياتي نمودن طرح ها، حمايت از ثبت اختراعات بين المللي در حوزه فناوري نانو، تدوين استانداردهاي ملي و بين المللي در حوزه فناوري نانو با نمشاركت وزارت صنعت و سازمان ملي استاندارد و ... فعاليت كند.

اين تفاهم نامه در پنج ماده از امروز دوشنبه با امضاي طرفين و با استفاده از پتانسيل هاي موجود در كشور قابل اجرا است.

علمي (3) ** 9340**1440
۰ نفر