۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۸
کد خبر: 81664111
T T
۰ نفر
نخستين جشنواره مولودي خواني رضوي در سنندج برگزار مي شود

سنندج- ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان از برگزاري نخستين جشنواره مولودي خواني رضوي در شهريور سال جاري در سنندج خبر داد.

حجت الاسلام محمد رحيم جعفري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين جشنواره به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه كرامت در سنندج برگزار مي شود.

وي گفت: اين جشنواره در چهار بخش مولودي خواني رضوي، منقبت خواني رضوي، بخش يادواره زنده ياد خليفه ميرزا آغه غوثي و بخش تجليل از مفاخر اهل سنت مروج و مبلغ سيره نبوي(ص) و هنر رضوي برگزار مي شود.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان اظهار كرد: بخش مولودي خواني نيز شامل مولودي خواني توسط گروه هاي مولودي خوان سراسر كشور است كه در وصف پيامبر عظيم الشان اسلام(ص)و ميلاد امام رضا(ع) برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه بخش منقبت خواني نيز مختص آثاري است كه در قالب منقبت توسط مناقب سرايان در وصف امام رضا(ع) خوانده مي شود گفت: در بخش يادواره نيز به بررسي ابعاد شخصيت هنري زنده ياد خليفه ميرزا آغه غوثي از مولودي خوانان و مداحان نبي اكرم(ص) و محب اهل بيت پرداخته مي شود.

به گفته وي در بخش تجليل از مفاخر نيز از تعداد هشت نفر از خادمان مبلغ و مروج سيره نبوي(ص) و هنر رضوي مناطق سني نشين داخل كشور تجليل مي شود.

حجت الاسلام جعفري در ادامه به اهداف كلي جشنواره اشاره كرد و گفت: ترويج و اشاعه فرهنگ و هنر رضوي، معرفي، نشر و تقويت مباني تعمق و تفكر رضوي در جامعه ايران اسلامي، فضا سازي جامعه با اصول و ارزش هاي اسلامي برگرفته از سيره ائمه و معصومين و ايجاد نشاط اجتماعي و همگرايي از جمله اين اهداف اين جشنواره است.

وي تعامل هنرمندان، شعرا و فعالان فرهنگي ادبي به توليد آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوي، تقويت استكبار ستيزي و نشر دستاوردهاي انقلاب اسلامي از طريق فرهنگ و ادبيات كُردي و تقويت همبستگي و وحدت اسلامي را از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره ذكر كرد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان همچنين به نحوه داوري جشنواره اشاره كرد و افزود: داوري اين جشنواره در دو مرحله انتخاب آثار و مرحله نهايي توسط پيشكسوتان عرصه موسيقي عرفاني و مولودي خواني انجام مي شود.

وي آخرين مهلت دريافت آثار را پانزدهم مرداد سال جاري ذكر كرد و گفت: انتخاب آثار 25 مرداد انجام و جشنواره نيز روزهاي يكم و دوم شهريور همزمان با گراميداشت دهه كرامت و سالروز ميلاد امام رضا(ع) در مجتمع فرهنگي و هنري فجر و پرديس سينمايي بهمن سنندج برگزار مي شود.ك/3

7348/1904