۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۵۶
کد خبر: 81699889
T T
۰ نفر
بيست و سومين كنگره سراسري قرآن كريم سمپاد در زنجان آغاز به كار كرد

زنجان - ايرنا - بيست و سومين كنگره سراسري قرآن كريم دانش آموزان پسر مدارس استعدادهاي درخشان هفت استان كشور در زنجان آغاز به كار كرد.

معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان در اين مراسم گفت: همه شركت كنندگان در بيست و سومين كنگره سراسري قرآن كريم سمپاد' سازمان ملي استعدادهاي درخشان' اشرف هستند چرا كه قرآن اشرف است.

محمود عباسي اظهاركرد: كتاب الهي بشر را به قوام ترين راه زندگي هدايت مي كند و چراغ راهنما براي تشخيص راه صحيح است.

وي با تاكيد بر اينكه معجزه جاويدان خداوند متعال انقلابي عظيم در زندگي بشر ايجاد كرده است، افزود: بيش از يك هزار و 400 سال از نزول قرآن كريم سپري مي شود اما در در هيچ زماني كهنگي نداشته و براي هميشه تاريخ و در هر زمان و مكاني روز به روز با طراوت تر و شاداب تر مي درخشد.

معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بهترين مكان توسعه و ترويج قرآن كريم مدارس است و به ويژه مدارس استعدادهاي درخشان كه دانش آموزان اين مدارس از بهره هوشي بالايي برخوردار هستند.

عباسي بر فراهم كردن بستر و زمينه‌هاي تمسك به كتاب الهي در سطح مدارس تاكيد كرد و ادامه داد: نبايد اين كتاب آسماني، فرهنگ و جامعه قرآني در مملكت امام زمان(عج) در مهجوريت قرار گيرد.

وي خاطرنشان كرد: سلامت حقيقي بشر در قرآن و تصميمات نهفته در آن آسماني است و شفا و رحمت براي همه امور در اين كتاب قرار دارد.

معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همه بايد براي توسعه، ترويج و نهادينه كردن قرآن كريم در جامعه اسلامي از هيچ تلاشي فروگذار نباشيم چرا كه بايد هم حامل و هم عامل به اين كتاب الهي باشيم.

عباسي عمر هر انساني را بزرگترين نعمت الهي بيان كرد و افزود: اين عمر گرانقدر بايد در راه قرآن سپري شود.

دبير بيست و سومين كنگره سراسري قرآن كريم سمپاد و رييس اداره استعدادهاي درخشان اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان در حاشيه افتتاح اين مراسم در جمع خبرنگاران گفت: اين كنگره با حضور 252 دانش آموز از استان‌هاي اردبيل، آذربايجان غربي، گيلان، قزوين، البرز، آذربايجان شرقي و استان زنجان آغاز شده است.

جمال رحمتي هدف از برگزاري كنگره سراسري قرآن كريم سمپاد ويژه مدارس استعدادهاي درخشان را شناسايي، تربيت و شكوفايي استعدادهاي اين دانش آموزان در حوزه قرآن بيان كرد.

وي تاكيد كرد: دانش آموزان حاضر در اين گنگره در رشته‌هاي قرائت، حفظ، حفظ ويژه و معارف قرآني با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.

دبير بيست و سومين كنگره سراسري قرآن كريم سمپاد و رييس اداره استعدادهاي درخشان اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش آموزاني كه در رشته معارف قرآني در استان خود در آزمون كتبي به اين مرحله راه يافته اند در اين كنگره مقالات خود را ارايه خواهند كرد.

رحمتي خاطرنشان كرد: از استان زنجان 33 دانش آموز در اين مسابقات شركت كرده اند و مسابقه ويژه خواهران هفته آينده در آذربايجان شرقي برگزار خواهد شد.

وي كافي نبودن حمايت‌هاي مسوولان را از مشكلات براي اجراي برنامه‌هاي قرآني و توسعه و گسترش آن بيان كرد.

دبير بيست و سومين كنگره سراسري قرآن كريم سمپاد و رييس اداره استعدادهاي درخشان اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در عرصه تبليغات و به خصوص حوزه قرآني بايد تمام ارگان‌ها نگاهشان خاص باشد چرا كه همه فعاليت‌ها محتواي معنوي دارد.

در پايان اين مراسم كارشناس مركز ملي استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان پيام رييس اين مركز ملي را قرائت كرد.

بيست و سومين كنگره سراسري قرآن كريم دانش آموزان پسر مدارس استعدادهاي درخشان هفت استان كشور به مدت دو روز در زنجان برگزار خواهد شد.

7325/6085