۱۴ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8170124
T T
۰ نفر
مردم بحرین در راهپیمایی روز جهانی قدس، از ملت فلسطین حمایت کردند .................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/07/86 خارجی.سیاسی.بحرین.راهپیمایی.قدس 86.
جمع کثیری از مردم، روحانیون، نمایندگان مجلس ، نمایندگان جمعیت های سیاسی و ارگانهای جامعه مدنی بحرین دیروز جمعه همراه با سایر ملل با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین ، جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.
به گزارش روز شنبه ایرنا، شرکت کنندگان در این راهپیمایی پارچه نوشته هایی در محکومیت رژیم صهیونیستی و عکس هائی از اقدامات تروریستی اسرائیل با خود حمل می کردند و همزمان علیه ژریم غاصب صهیونیستی شعار می دادند.
براساس این گزارش، پیام شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیر کل حزب الله لبنان به مردم بحرین برای راهپیمایان پخش شد.
شیخ نعیم قاسم در پیام خود به راهپیمایان بحرینی با اشاره به حمایت ملت بحرین از جنبش های مقاومت در قبال دشمن صهیونیستی،گفت: جوانان بحرینی همواره در صف مقدم مقاومت قرار داشته اند.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان دربخش دیگری از سخنانش بااشاره به دخالت رژیم اشغالگر اسرائیل در اشغال عراق، افزود: رژیم اشغالگرقدس،امروز جمهوری اسلامی ایران، سوریه، دولت حماس در نوار غزه، جنبش جهاد اسلامی در فلسطین و حزب الله در لبنان را تهدید می کند.
درقطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس در بحرین تاکید شده است که راهپیمائی روز جهانی قدس درپاسخ به پیشنهاد حضرت امام خمینی (ره ) و درجهت حمایت از حق ملت فلسطین و محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی برگزار می شود.
راهپیمایان همچنین خواستار بازگشائی دفتر تحریم اسرائیل در بحرین با استفاده از همه ابزارهای پارلمانی و مردمی و عدم اهمال در تحریم کالاهای صهیونیستی و آمریکائی شدند.
در بخش دیگری از این قطعنامه ، ارتکاب هر نوع حماقت جدید آمریکا در منطقه و استمرار دخالت آمریکا و غرب در امور فلسطین و لبنان مردود دانسته شده است.
روزنامه های عرب زبان بحرین بخش هائی از اظهارات رئیس جمهوری اسلامی ایران در نماز جمعه تهران را منتشرکردند.
به نوشته روزنامه های بحرینی ، " احمدی نژاد، تشکیل رژیم اسرائیل را توهین به بشریت تلقی کرد و ضمن حمله جدید به اسرائیل ، ادامه مبارزه تا آزادی کامل فلسطین را متعهد شد".
"فریاد خشم اسلام در روز جهانی قدس"عناوین منعکس شده ازسخنان رییس جمهوری اسلامی ایران در صفحات اول و داخلی روزنامه های صبح شنبه بحرین بود.
روزنامه الوطن این مطلب " در پاسخ به دعوت (حضرت امام خمینی ) ، هزاران نفر در راهپیمائی روز جهانی قدس شرکت کردند" را به عنوان تیتر اصلی صفحه اول خود انتخاب کرده و خبرهای مربوط به راهپیمائی روز قدس درایران و بحرین را منتشر کرد.
بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بحرین نیز به مناسبت روز جهانی قدس با عنوان " روز قدس فرصتی برای اظهار مظلومیت مردم فلسطین است " در روزنامه " الوسط " چاپ شده است.
در صفحه اول روزنامه های بحرین همچنین عکس هایی از راهپیمایان بحرینی درحالی که عکس هایی از حضرت امام خمینی (ره )، مقام معظم رهبری،سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و پرچم های حزب الله را با خود حمل می کردند چاپ شده است.
سیام./ 1701/ 1324 شماره 109 ساعت 13:35 تمام
۰ نفر