۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۲۳
کد خبر: 81705223
T T
۰ نفر
نماینده گلستان با تركیب بومی در لیگ برتر فوتبال بانوان شركت می كند

گرگان – نایب رییس بانوان هیات فوتبال گلستان گفت : تیم وحدث ایثار گرگان نماینده این استان با تركیبی بومی در رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان كشور شركت می كند.

بهناز نقوی حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این رقابت ها از ششم شهریور ماه و با حضور 12 تیم از استان های مختلف برگزار می شود و تنها نماینده گلستان، با هدف دفاع از اعتبار ورزش استان و كسب عنوان ارزشمند به مصاف حریفان می رود.

وی بیان كرد: یكی از تاكیدات اصلی برای حضور این تیم در لیگ برتر، استفاده كامل و حداكثری از بازیكنان بومی بود تا از این طریق زمینه برای شناسایی استعدادهای ورزشی گلستان به خوبی فراهم شود.

نایب رییس بانوان هیات فوتبال گلستان افزود: اگر چه جذب بازیكنان غیربومی می تواند منجر به تقویت تیم شود ،اما در آن صورت ، بازیكنان جوان بومی فرصتی برای ارایه توانایی های خود نخواهند داشت.

نقوی ادامه داد: فوتبال بانوان گلستان همچنین دارای امتیاز یك تیم در لیگ دسته اول فوتبال و زیر 14 سال است كه این تیم ها ، بستر مناسبی برای استعدادیابی فوتبالیست های دختر استان می باشد.

وی گفت: یكی از برنامه هایی كه به صورت جدی اجرای آن را پیگیری می كنیم ، طرح آكادمی فوتبال در شهرهای استان با هدف پیشرفت هر چه بیشتر این ورزش و استعدادیابی از چهره های جدید فوتبال است.

نایب رییس بانوان هیات فوتبال گلستان بیان كرد: فوتبال گلستان دارای قدمت زیادی در بخش ورزش بانوان كشور است، اما در این استان فقط یك زمین فوتبال قابلیت انجام تمرین مداوم و مسابقه برای بانوان را دارد.

نقوی اظهار كرد: لزوم حصار كشی برای راحتی انجام فوتبال برای بانوان موجب شده در دیگر شهرهای استان هیچ زمین فوتبالی مهیای استفاده فوتبالیست های زن نباشد و در این شرایط بازیكنان مجبور به حضور در گرگان و استفاده از زمین این شهر هستند.

وی افزود: به جز فوتبال، بانوان گلستانی در فوتسال و فوتبال ساحلی هم حضور مداوم و موثر داشته و تلاش دارند با درخشش در تیم های خود، راهی برای موفقیت و حضور در تیم های ملی پیدا كنند.

نایب رییس بانوان هیات فوتبال گلستان ادامه داد: هم اینك 3 تیم فوتسال در لیگ دسته سوم كشور و یك تیم در لیگ دسته اول فوتبال ساحلی بانوان كشور از گلستان شركت می كنند.

نقوی گفت: توجه به ارایه آموزش به مربیان و داوران نیز در دستور كار قرار دارد كه در نتیجه این تلاش ها ، 9 داور گلستانی در رقابت های فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی كشور قضاوت می كنند.

وی اضافه كرد: علاوه بر داوری، برگزاری دوره های مربیگری نیز جزو برنامه های ثابت هیات فوتبال گلستان است كه این كلاس های آموزشی به صورت متوالی و بی وقفه در استان برگزار می شود.

7331/1648