اختصاص120 میلیارد ریال اعتبار ملی به حوزه فرهنگ چهارمحال وبختیاری

شهركرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 120 میلیارد ریال از اعتبارات ملی، امسال به بخش فرهنگی و مذهبی از جمله امور مساجد، مصلاها و خانه های عالم استان اختصاص داده شد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتكی،روز سه شنبه در همایش دست اندركاران مساجد این استان، افزود: توجه به مباحث فرهنگی و مذهبی از امور مهمی است كه دولت یازدهم نسبت به آن توجه لازم را داشته و اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص داده است.
وی افزود: در همین راستا، 60 میلیارد ریال در سال 92 و 150 میلیارد ریال اعتبار استانی در سال 93 به زیرساختهای فرهنگی استان اختصاص داده شد.
سلیمانی دشتكی،وحدت و همدلی را عامل مهمی در توسعه كشور دانست و گفت:در دو سال اخیر، شاهد شكل گیری وحدت خوبی در بین مردم و مسئولان بودیم كه این موضوع در استان ما نمود خوبی داشته است.
استاندار چهارمحال و بختیاری،با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این استان، تصریح كرد:در حوزه پروژه های عمرانی، راهسازی، انتقال آب، توسعه پروژه های كشاورزی و تكمیل فرهنگسرا موفقیت های خوبی داشتیم.
سلیمانی دشتكی،با اشاره به نقش مسجد در برنامه های سیاسی و اجتماعی این استان، اظهار كرد: در این استان،هر حركت انقلابی و عدالت خواهانه از مساجد شروع شده كه مبارزه با استبداد و استكبار در طول تاریخ مردم این سرزمین به خوبی نشانگر این موضوع است.
به گزارش ایرنا، گردهمایی دست اندركاران مساجد استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی مسجد با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی و جمعی از مسوولان و مدیران این استان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهركرد برگزار شد.
7363/2097