۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲
کد خبر: 81728871
T T
۰ نفر
آزادگان پيام انقلاب اسلامي را به گوش جهانيان رساندند

سنندج- ايرنا- مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران كردستان گفت: آزادگان همانند حضرت زينب(س) پيام انقلاب اسلامي را به گوش جهانيان رساندند و مانند سفيري در اردوگاه هاي بعثي‌ به نشر ارزش‌هاي انقلاب پرداختند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد سليماني روز شنبه در جمع آزادگان شهرستان ديواندره افزود: آزادگان سراسر كشور در حقيقت حاصل فرهنگ، ايثار و از خود گذشتگي هستند و جامعه و مردم آنها را با اين ويژگي ها مي شناسند.
وي آزادگان را اسوه صبر و غيرت و عزت جامعه برشمرد و گفت: امروزهر چه داريم به بركت ايثار و جوانمردي اين آزادگان و خانواده هاي شهدا است و اين بزرگواران مظهر شكيبايي هستند.
مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران كردستان اظهار كرد: اسراي ما همانند ملت ايران از خود آزادمردي نشان دادند و سرانجام با موفقيت و سرافرازي به وطن بازگشتند.
امام جمعه ديواندره نيز در اين ديدار گفت: آزادگان اسوه و نمونه يك سرباز فداكار و ولايت پذير هستند كه در آن زمان با لبيك گفتن به رهبر و امام به جبهه هاي جنگ رفتند و از اسلام ناب محمدي دفاع كردند.
ماموستا عبدالحميد حسني خطاب به آزادگان افزود: شما با تمام توان در مقابل ظلم و ستم ايستاديد و دوران اسارت را تحمل كرديد امروز شما برگ زريني از دوران دفاع مقدس هستيد كه جوانان بايد شما را الگو خود قرار دهند و از بيان خاطرات شما تجربه بگيرند.
رييس عقيدتي سياسي تيپ 128 لشكر 28 پياده كردستان نيز در اين ديدار گفت: آزادگان با صبر و استقامت خود درس آزادگي را به ملت بزرگ ايران آموختند و با تحمل دردهاي اسارت نمادهاي صبر و بردباري جامعه اسلامي ايران هستند.
حجت الاسلام خليل عبداللهي افزود: آزادگان در دوران اسارت سختي¬ها و مرارت هاي بسيار كشيده اند، سختي هايي كه هر كسي تاب تحمل آن را ندارد، اما آزادگان ما آن همه مرارت ها را بجان خريدند و امروز وظيفه ما اين است كه با يادآوري مسائل و مصائب آن دوران، ايستادگي و از خودگذشتگي ايثارگران غيور را ارج نهيم.
فرماندار ديواندره نيز در اين ديدار با بيان اينكه در دوران هشت سال دفاع مقدس برخي‌ از افراد نقش برجسته‌اي داشتند، گفت: جانبازان و آزادگان كه فرصت و نعمت شهادت نصيب آنها نشد جزو حماسه‌ سازان و نقش‌ آفرينان هشت سال دفاع مقدس هستند.
بهرام فاتحي با تاكيد بر تلاش براي آشنايي نسل جوان با رشادت هاي رزمندگان افزود: خاطرات دوران اسارت به عنوان يك گنجينه تاريخي بايد حفظ شود و در اين ميان آزادگان در بازگو كردن خاطرات و مسائل و مشكلات دوران اسارت وظيفه مهمي برعهده دارند.
شهرستان ديواندره 206 شهيد، 248 جانباز و 44 آزاده را تقديم نظام و انقلاب اسلامي كرده است.ك/2
7348/6108