۳ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۴۷
کد خبر: 81733001
T T
۰ نفر

خادمان حرم رضوي وارد زنجان شدند

۳ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۴۷
کد خبر: 81733001
خادمان حرم رضوي وارد زنجان شدند

زنجان - ايرنا - خادمان حرم امام رضا (ع) در قالب هشتمين دوره جشن هاي مردمي زير سايه خورشيد شامگاه دوشنبه با استقبال مسوولان وارد استان زنجان شدند.

كاروان زيرسايه خورشيد در ايام دهه كرامت از جوار حرم مطهر امام هشتم حضرت رضا (ع) به همراه بيرق آستان قدس رضوي و با حضور در شهرهاي مختلف ايران زمينه بهتري را براي زيارت از راه دور مردم فراهم كرده است.
اين بار پنج نفر از خادمان حرم علي بن موسي الرضا وارد شهر زنجان شدند و پس از ديدار با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان وارد حسينيه اعظم زنجان شدند.
هادي افشار يكي از خادمان اين گروه پنج نفري با اشاره به اينكه خادمان امام رضا(ع) توفيق خدمت در اين بارگاه ملكوتي را يافته اند، اظهار كرد: همه ساله خادمان حرم امام رضا(ع) با سفر به شهرهاي مختلف ايران عطر شهر مقدس را هديه مي كنند.
وي بيان كرد: امسال نيز اين برنامه از اولين روزهاي دهه كرامت در250 شهر مختلف كشور برگزار شده است.
افشار با بيان اينكه خادمان در قالب گروه هاي سه تا پنج نفره به مناطق مختلف كشور سفر مي كنند، افزود: خادمان متناسب با برنامه هايي كه تدارك ديده شده در استان هاي مختلف با مردم و مسوولان ديدار كرده و برنامه هاي فرهنگي شركت مي كنند.
وي حضور خادمان در شهرهاي مختلف ايران را فرصتي براي نزديكي هرچه بيشتر دلها به حرم علي بن موسي الرضا(ع) بيان كرد و گفت: برخي ها فرصت كافي ندارند به شهر مقدش مشهد سفر كنند كه بعد فاصله در اين ميان مهم نيست بلكه ارتباط قلبي مهم است كه با اين حضور رنگ بوي اين ارتباط بيشتر مي شود.
خادمان حرم رضوي كه از شامگاه دوشنبه وارد زنجان شدند به مدت سه روز در اين استان حضور خواهند داشت.
حضور در صحبگاه ارتش، بازديد از ندامتگاه مركزي زنجان، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، ديدار با خانواده شهدا، عيادت از بيماران بستري در مركز تخصصي و فوق تخصصي آيت الله موسوي زنجان، حضور در كلينيك مهرانه و حضور در روستاهاي شهرستان زنجان، شركت در مراسم اختتاميه تئاتر رضوي و در نهايت شركت در برنامه جشن ميلاد در مسجد علي موسي ارضا(ع) از برنامه هايي است كه خادمان رضوي حاضر در اين استان در آنها حضور مي يابند.
اول تا يازدهم ذي القعده، سالروز ولادت حضرت معصومه(س) خواهر گرامي امام رضا(ع) و سالروز ولادت آن امام همام (امسال برابر با ششم تا شانزدهم شهريور ماه)، به عنوان دهه كرامت نامگذاري شده است كه در اين ايام جشن هاي مختلفي در سطح كشور برگزار مي شود.
6085/7320