۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۰۶
کد خبر: 81742472
T T
۰ نفر
مديركل مركز كرمان: صدا و سيما به انسجام ملي مي انديشد

زرند - ايرنا - مديركل صدا و سيماي مركز كرمان گفت: در توليد برنامه بدون در نظر گرفتن جغرافيا به انسجام ملي مي انديشيم.

به گزارش ايرنا ابوالحسن صادقي جهاني روز دوشنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي شهرستان زرند افزود: رهبر معظم انقلاب دو ماموريت به صدا و سيما محول فرمودند كه يكي هدايت افكار عمومي و دومي مديريت فرهنگ عمومي است لذا رسانه ملي توجه ويژه اي به اين دو موضوع دارد و نگاه متوازن، متعارف و جامع نگر از دغدغه هاي اين رسانه ملي است.
وي گفت: صدا و سيما در حوزه خبر افكار عمومي را هدايت مي كند و در حوزه توليد، همبستگي و انسجام ملي رويكرد اصلي رسانه ملي است.
وي تصريح كرد: متاسفانه بعضي مواقع كار جبهه اي نمي كنيم و كار جزيره اي مي كنيم كه اين آسيب زاست و همه ما بايد به گونه‎اي عمل كنيم كه بازدهي كاري افزايش پيدا و ما را به اهداف معين نظام در حوزه‎ هاي مختلف نزديك ‎تر كند.
مديركل صدا و سيماي مركز كرمان استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي در توليد برنامه و خبر را با اهميت دانست و گفت: در برنامه هاي فرهنگي هم افزايي نتيجه تاثيرگذار خواهد داشت و برنامه ها داراي برند اثرگذار مي شوند.
وي افزود: ما تبادل فرهنگي كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري است را دنبال مي كنيم و مي پذيريم اما همه بايد با تهاجم فرهنگي مقابله كنيم.
صادقي جهاني اظهار كرد: رسانه ملي آمادگي دارد با همكاري مسئولين شهرستان در جهت معرفي توانمندي هاي شهرستان زرند از تمام امكانات خود استفاده نمايد.
وي گفت: كار در عرصه هويت ايراني اسلامي و توجه ويژه به يادواره هاي شهدا از وظايف ذاتي مركز كرمان است و بايد مناسبت ها مانند هفته دفاع مقدس و هفته دولت را يك فرصت بدانيم.
وي افزود: فضاي مجازي و ماهواره از رقباي اصلي ماست كه بايد مديريت شوند.
امام جمعه زرند نيز در اين نشست گفت: مردم زرند در همه زمينه هاي اعتقادي، اخلاقي و مذهبي پيشتاز و پيشگام هستند و دفاع مردم عزيز اين شهرستان از اسلام و انقلاب هميشه بارز و بي نظير بوده است.
حجت الاسلام علي ابراهيمي افزود: شهرستان زرند با پيشينه تاريخي از توانمندي هاي بالايي برخوردار است و اين شهرستان در قرن ششم بين 150 تا 200 هزار نفر جمعيت داشته و وجود دو تن از عارفان بزرگ قرن ششم امامزاده حمزه زرندوئيه و مقبره خواجه فقيه زرندي مويد اين ادعاست كه از گنجينه هاي نهفته است.
وي اظهار كرد: اين ظرفيت‎ها مي‌تواند نقش سازنده‎اي در بخش‎هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، سياسي، ورزشي، علمي و بسياري از بخش‎هاي مهم ديگر داشته باشد.
امام جمعه زرند با اشاره به وجود 20 هزار افغاني در اين شهرستان خواستار سامان دهي آنها شد.
فرماندار زرند هم با اشاره به وجود معادن و صنايع در اين شهرستان بر شناساندن و معرفي توانمندي هاي شهرستان زرند تاكيد كرد و گفت: در اين راستا آماده هرگونه همكاري با صدا و سيماي كرمان هستيم.
حبيب الله خنجري با اشاره به وجود 20 هزار افغاني در اين شهرستان و معضلات پيش رو افزود: طرح سامان دهي افاغنه در اين شهرستان در دست اجراست.
وي حمايت بعضي از شهروندان از اتباع بيگانه را از مهمترين مشكلات عنوان كرد.
نماينده مردم زرند و كوهبنان در مجلس شوراي اسلامي هم با اشاره به تنگناهاي متعدد و مشكلات فراروي كشور از جمله بحران آب، بيكاري، عدم اعتبارات لازم، توجه رسانه ملي به بحث هويت ملي را مورد تاكيد قرار داد.
حسين اميري گفت: پرداختن به هويت بومي لازمه رسيدن به هويت ملي است بنابراين ايجاد روحيه اميد وظيفه ماست كه به بدنه جامعه ترزيق شود.
وي خواستار پوشش شبكه هاي تلويزيوني در بعضي نقاط كور شهرستان شد و افزود: توجه به صنايع مادر مي تواند به ايجاد روحيه و انگيزه كار و تلاش بين جوانان كمك كند.
وي گفت: شهرستان زرند كشش 20 هزار تبعه افغان را ندارد و در اين راستا مكاتبات و جلسلت متعددي با مسئولين عاليرتبه كشوري داشته ام لذا مي طلبد همكاري مردم با افاغنه كم شود.
دادستان عمومي و انقلاب زرند، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه زرند و چند تن از اعضاي شورا نيز در اين نشست ديدگاه هاي خود را بيان كردند.
7434/3028