۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۴۶
کد خبر: 81754990
T T
۰ نفر
همدلی دولت و بخش خصوصی زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی ایرانی است

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت:‌ همدلی دولت و بخش خصوصی زمینه ساز ایجاد شرایط مناسب برای تحقق تمدن اسلامی ایرانی در كشور است.

علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی در مشهد افزود:‌ با نهادینه كردن نقش مردم در اقتصاد در سالی كه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده می توان زمینه توسعه استان را بیش از گذشته فراهم كرد.
وی با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف اظهار كرد: با تلاش در راستای تحقق اهداف اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز در افق 1404، سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، اصل 44 قانون اساسی و قانون رفع موانع تولید می توان زمینه بهره گیری از حضور بخش خصوصی و رونق واحدهای تولیدی را فراهم كرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: بهینه سازی خطوط تولید، بهره وری نیروی كار و سرمایه با هدف تكیه بر توانمندی ها و مزیت های داخلی برای ارتقای كیفیت تولیدات برای حضور موثر در سطح بازارهای داخلی، منطقه ای و بین المللی باید در دستور كار قرار گیرد.
رشیدیان به برگزاری جلسات مشترك با مجمع نمایندگان استان به منظور اجرایی كردن قانون رفع موانع تولید اشاره و خاطرنشان كرد: با عدم تمركز و بهره گیری از امكانات موجود می توان زمینه فعالیت مستمر واحدهای صنعتی را فراهم كرد.
وی لزوم استقرار صنایع بزرگ در استان را ضروری دانست و گفت: با تحقق این مهم فرصت های جدید اشتغال و رشد اقتصادی محقق می شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: بازكردن گره حوزه صنعت، حمایت از قطعه سازان و صنایع كوچك، رسیدگی به نرخ بهره های بانكی و فراهم كردن شرایط تهاتر برای فروش محصولات تولید كارخانجات برای رفع مشكلات موجود نیز باید دردستوركار قرار گیرد.
رشیدیان ادامه داد: در سال همدلی و همزبانی باید زمینه تعامل دولت و بخش خصوصی برای فراهم كردن شرایط اجتماعی و اقتصادی ساخت تمدن اسلامی - ایرانی فراهم شود.
رییس انجمن مدیران صنایع استان خراسان رضوی نیز در این جلسه بر بهبود فضای كسب و كار در جامعه تاكید كرد و گفت:‌ تمام فعالیت های پژ‍وهشی كه طی سالهای گذشته در كشور انجام شده امروز در كتابخانه های كشور خاك می خورد و این موضوع مصداق بارز اتلاف سرمایه است.
رضا حمیدی ازغدی با بیان اینكه دولت باید به بخش خصوصی بیش از گذشته اعتماد كند افزود: در این زمینه باید اتاق بازرگانی نقش محوری خود را ایفا نماید.
7498/ 6053