۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۹:۳۰
کد خبر: 81761086
T T
۰ نفر
جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان در دنيا شناخته شده است

همدان- ايرنا- دبير بيست و دومين جشنواره بين المللي تئاتر كودك نوجوان همدان گفت:جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان در دنيا به عنوان يك فستيوال شناخته شده است.

شهرام كرمي روز سه شنبه در نشست خبري بيست و دومين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان با بيان اينكه رسانه ها سهم عمده اي در رونق هنر تئاتر دارند افزود: همدان مي تواند به قطب هنري ايران تبديل شود.
وي اضافه كرد: 12 سالن و مكان در شهر همدان مهياي برگزاري جشنواره بين المللي تئاتر است.
وي بيان كرد: بزرگداشت هنرمند و پيشكسوت عرصه تئاتر كشور 'مرضيه برومند' نيز در بيست و دومين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان به عنوان پيشكسوت فعال حوزه كودك و نوجوان در اين جشنواره برگزار مي شود.
وي ادامه داد: 322 گروه نمايشي و هنرمند متقاضي شركت در اين جشنواره بودند كه با توجه به بررسي هاي انجام شده در نهايت 46 گروه نمايشي با 144 اجرا در 12 سالن شهر همدان در اين جشنواره حضور دارند.
وي با تاكيد بر اينكه كيفيت آثار در جشنواره مبناي اتخاب بوده است عنوان كرد: در بخش كودك 9 اثر، بخش نوجوان 9 اثر و بخش تئاتر خياباني نيز 9 اثر و در قسمت تئاتر دانش آموزي سه اثر به روي صحنه مي رود.
وي افزود: 480 نفر از هنرمندان استان همدان و ساير استان ها و خارج از كشور در طول جشنواره مهمان اين جشنواره هستند.
وي با بيان اينكه اين جشنواره به تنهايي نمي تواند بار تئاتر كودك و نوجوان كشور را بر دوش بكشد افزود: برگزاري كارگاه هاي آموزشي و برگزاري كارگاه آموزشي عملي توسط هنرمند برجسته كشور قطب الدين صادقي كه در نتيجه آن در روز اختتاميه بروي صحنه خواهد رفت از جمله اين برنامه ها است.
وي با تاكيد بر اينكه علاوه بر اجرا در شهر همدان در ساير شهرستان هاي استان نيز آثار منتخب بروي صحنه خواهد رفت اظهار كرد: برگزاري نشست تخصصي، رونمايي از چهار عنوان كتاب از ديگر برنامه هاي جنبي جشنواره است.
وي بيان كرد: 10 گروه نمايشي بين المللي در بيست و دومين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان شركت مي كنند.
كرمي آثار منتخب بخش بين الملل جشنواره را اعلام كرد و افزود: پيتر و گرگ از كشور آلمان به كارگرداني توامس هانسن، نجات مادر از كشور فنلاند به كارگرداني اونسو كاتو، چهل تكه از آفريقا به كارگرداني جوانا امانتس فرزند ابر از استراليا به كارگرداني آنجلس، قصه پنگوئن به كارگرداني ميشل بالته از ايتاليا، كنسرو لوبيا از كشور هندوستان به كارگرداني راشل ران، دنيا گرد از كشور آلمان به كارگرداني سيلويا پراتوگون و ستاره چشمك زن خواب آلود از كشور آلمان به كارگرداني نيلانا نومره و نمايش خياباني پتروشكا از روسيه از جمله آثار در بخش بين الملل است.
وي تصريح كرد: شركت آثار بين الملل در جشنواره موجب آشنايي و تعامل گروه هاي داخلي با تئاتر كشور هاي خارجي مي شود.
وي اضافه كرد:خانم هافمن از كشور انگلستان به عنوان يكي از برجستگان جهاني رشته تئاتر مهمان ويژه اين دوره از جشنواره خواهد بود و دو هنرمند برجسته ارمنستاني نيز در طول اين جشنواره در همدان حضور خواهد يافت.
بيست و دومين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان نهم تا 14 مهر ماه در همدان برگزار مي شود.
7530/6993