۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۱
کد خبر: 81788045
T T
۰ نفر
حوزه علميه ملاير ميزبان پيكر پاك يك شهيد گمنام است

ملاير- ايرنا- نماينده كميته جستجوي مفقودين غرب كشور گفت: آبان ماه امسال همزمان با دهه دوم محرم، حوزه علميه برادران ملاير ميزبان پيكر پاك يك شهيد گمنام است.

به گزارش ايرنا محمدجواد زمرديان روز سه شنبه در نشست هماهنگي استقبال و تشييع پيكر پاك شهيد گمنام در شهرستان ملاير افزود: حوزه علميه ملاير ششمين حوزه علميه در كشور است كه ميزبان شهداي گمنام است و در حال حاضر دانشگاه ها در ميزباني از شهداي گمنام از حوزه هاي علميه سبقت گرفته اند.
وي اظهار كرد: اين هجدهمين شهيد گمنام است كه در ملاير به خاك سپرده مي شود و آيين استقبال و تشييع پيكر پاك اين شهيد گمنام ششم آبان ماه مصادف با 14 محرم برگزار مي شود و در صورت تغيير زمان قطعي اعلام خواهد شد.
وي با بيان اينكه با تشكيل كميته هاي مختلف و تقسيم وظايف برنامه ريزي هاي خوبي براي تشييع و استقبال از پيكر پاك شهيد گمنام در حوزه علميه انجام شود، افزود: اين شهرستان تاكنون به خوبي نشان داده كه در ميزباني و حفظ نعمت بزرگ شهداي گمنام به خوبي عمل كرده است.
زمرديان با بيان اينكه بزرگترين كاروان استقبال از شهداي گمنام استان همدان را در اسلام آباد ملاير شاهد بوديم، بيان داشت: به دليل موقعيت خوبي كه شهر سامن در مسير كاروان راهيان نور دارد، سه نقطه در اين شهر شناسايي شده تا با انتخاب مكان مناسب، اين شهر به يك پايلوت ملي و فرهنگي تبديل شود كه مي تواند زيرساخت هاي اقتصادي خوبي داشته باشد.
وي ادامه داد: در حال حاضر جسد 469 شهيد مفقود استان همدان توسط كميته در حال شناسايي است كه 87 شهيد مربوط به ملاير است و تاكنون 17 شهيد گمنام در اين شهرستان به خاك سپرده شده و از سال 74 تاكنون، 21 شهيد از مجموع شهداي مفقود شده به شهرستان بازگشته اند.
نماينده كميته جستجوي مفقودين غرب كشور اظهار كرد: امروز 27 سال از پايان روزهاي دفاع مقدس مي گذرد و پيكرهاي پاك شهدا مربوط به عمليات هاي 30 سال قبل است كه بقايايي از پيكرهاي آنها به ما مي رسد و با نمونه برداري از استخوان هاي مطهر شهدا و تطبيق با خانواده ها آنان را شناسايي مي كنيم.
معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه ملاير نيز خواستار استقبال باشكوه از پيكر پاك شهيد گمنام در حوزه علميه اين شهر افزود: در آيين هاي استقبال و تشييع پيكر پاك شهدا بايد حضور روحانيون شاخص تر باشد و با شروع سال تحصيلي بايد از ظرفيت دانشگاه و آموزش و پرورش براي حضور دانش آموزان و دانشجويان استفاد شود.
محمدقاسم عبدلي گفت: شهدا الگوهاي زنده اي هستند كه مديريت آنها در هر جا و مكاني مي تواند الگو باشد و چگونگي استقبال از پيكر پاك شهدا و حضور آنان در شهرستان ذخيره هايي است كه براي ما خير و بركت است.
وي با بيان اينكه دفاع مقدس همه امورات جهان را در مديريت خود داشت، افزود: اوج دوران دفاع مقدس، ايثار، شهادت و فداكاري رزمندگان اسلام بود كه امروز بايد در برابر تهديدهاي جدي فرهنگي و اعتقادي در كنار سنگر شهدا با فرهنگ ايثار و شهادت مقاومت كنيم.
عبدلي اظهار كرد: اينكه بايد از مرز دين بگذريم تا به علم و توسعه برسيم، ناشي از تفكر سكولار است و اين تفكر به معناي دين بدون حد و مرزي است كه حلال و حرام مي شكند و در راستاي غرايض و نفسانيت دين را تعريف مي كند.
شهرستان ملاير يك هزار و 100 شهيد والا مقام را تقديم انقلاب كرده و ميزبان پيكر پاك 17 شهيد گمنام است و با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
7528/6993