۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۹:۵۸
کد خبر: 81806352
T T
۰ نفر
رئيس اداره گاز خداآفرين: 33 روستاي شهرستان گازرساني شده اند

تبريز - ايرنا - رئيس اداره گاز شهرستان خداآفرين اعلام كرد:عمليات گاز رساني به شهرستان خداآفرين از سال 1390 آغاز شده و تاكنون 33 روستاي اين شهرستان از نعمت گاز طبيعي برخوردار شده اند.

جئاد اكبري روز سه شنبه در گفتگو با خبر نگار ايرنا اظهار داشت: از 204 روستاي شهرستان خداآفرين تعداد 185 روستا قابليت گازرساني دارد كه تاكنون 33 روستا از گاز طبيعي برخوردار شده اند .
وي افزود: در حال حاضر عمليات اجرايي گازرساني به 16روستا با 3/5 كيلومتر خط توزيع و 19 روستاي با 165 كيلومتر خط توزيع و 5 هزار و 235 متر خط تغذيه در اين شهرستان در حال اجراست.
وي با اشاره به گازرساني به 7 روستاي خداآفرين در ماه هاي گذشته پيش بيني كرد كه در دو ماه آينده نيز گازرساني به 12 روستاي ديگر تكميل شود.
اكبري متوسط هزينه گاز رساني به هر خانوار در شهرستان خداآفرين را بيش از 50 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: مراحل طراحي و پيمان سپاري روستاهاي بخش منجوان خداآفرين نيز در دستور كار شركت گاز استان قرار دارد و همه مراحل طراحي و پيمان سپاري تا پايان آذر ماه سال جاري به اتمام مي رسد و در دهه فجر امسال كلنگ زني خواهد شد.
وي همچنين اظهار داشت: در بخش گرمادوز اين شهرستان نيز تعداد 10روستا آماده واگذاري به پيمان كار براي گازرساني است.
رييس اداره گاز شهرستان خداآفرين با اشاره به وحدت وهمدلي مسئولان امر در اجراي طرح هاي گازرساني گفت: شبكه توزيع گاز شهرستان خداآفرين از استان اردبيل از طريق 3 ايستگاه ' سي جي اس 'با ظرفيت هاي 5 هزار متر مكعب در ساعت در 'ايري بوجاق '، 20 هزار متر مكعب در ساعت در 'اسكانلو' و 10هزار متر مكعب در ساعت در 'قشلاق يوسفلو' تحويل مناطق مصرف اين شهرستان مي شود.
وي افزود: اين 3 ايستگاه قابليت توسعه وگازرساني در سال هاي آتي را نيز دارند.
اكبري اعلام كرد: تا پايان سال 1396 همه 185 روستاي خداآفرين كه قابيلت گاز رساني دارند از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
شهرستان خداآفرين با 35 هزار نفر جمعيت در فاصله 210 كيلومتري شمال شرق تبريز واقع شده است.
518