۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۲۰
کد خبر: 81810100
T T
۰ نفر
كهگيلويه و بويراحمد به ياد علمدار دشت كربلا غرق در عزا شد

ياسوج - ايرنا - سوگواران و عزاداران حسيني در كهگيلويه و بويراحمد در نهمين روز از محرم و تاسوعاي حسيني به ياد علمدار دشت كربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) غرق در عزا و ماتم شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سوگواران حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در تاسوعاي حسيني در قالب هيات هاي عزاداري و دسته هاي سينه زني و زنجيرزني به ياد ساقي دشت كربلا حضرت عباس (ع) اشك ماتم ريختند.
هيات هاي عزاداري در ياسوج مركز كهگيلويه و بويراحمد با حضور باشكوه در خيابان ها و معابر عمومي اين شهر جلوه هايي ويژه از ولايتمداري و عشق، ارادت و وفاداري خاص خود به حضرت ابوالفضل العباس (ع) را به نمايش گذاشتند.
در اين روز كه به نام باب الحوائج نيز مشهور است عزاداران حسيني در نقاط مختلف كهگيلويه و بويراحمد با خواندن اشعار و مرثيه سرايي در وصف شجاعت، شهامت و وفاداري قمر بني هاشم حضرت عباس (ع) براي برآورده شدن حاجت هاي خود به آن حضرت متوسل شدند.
حضور گسترده نوجوانان و جوانان كهگيلويه و بويراحمد در صفوفي منظم و باشكوه كه با حمل پرچم هاي سياه و سبز، بيرق ها و علم ها به ياد علمدار دشت كربلا صحنه خونين واقعه عاشورا را به نمايش گذاشتند جلوه خاصي به صحنه عزاداري عاشقان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و ياران باوفايش بخشيده بود.
امروز نيز صدها مادر ولايتمدار و دوستدار امام حسين (ع) در ياسوج با پيوستن به عزاداران حسيني در حالي كه فرزندان خود را ملبس به لباس سبز، چفيه و پيشاني بندهاي منقش به نام حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و حضرت علي اصغر (ع) كرده بودند فرزندان خود را نذر منتقم قيام خون حسين (ع) و ياران باوفايش كردند.
گزارش ها در شهرهاي مختلف كهگيلويه و بويراحمد نيز حاكي است كه اجتماع پرشور مردم و عزاداران در قالب همايش عاشوراييان باشكوه خاصي برپا شده و به ياد مظلوميت سقاي دشت كربلا حضرت عباس (ع) سينه زنان مشغول سوگواري هستند.
7535/6162