۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵
کد خبر: 81821764
T T
۰ نفر

13 آبان فرصتي براي توسعه گفتمان انقلاب اسلامي است

۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵
کد خبر: 81821764
13 آبان فرصتي براي توسعه گفتمان انقلاب اسلامي است

كرمان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و استاندار كرمان با صدور پيام مشتركي به مناسبت 13 آبان تصريح كردند: سالروز مبارزه با استكبار جهاني به عنوان فرصتي براي توسعه گفتمان، انديشه ها و هويت انقلاب اسلامي ايران است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي استانداري كرمان در پيام مشترك آيت الله سيد يحيي جعفري و عليرضا رزم حسيني آمده است: 13 آبان ماه؛ سالروز مبارزه با استكبار جهاني به عنوان فرصتي براي توسعه گفتمان، انديشه ها و هويت انقلاب اسلامي ايران است زيرا مبناي اصلي مبارزه با استكبار جهاني نشات گرفته از قيام سرخ عاشوراست و در اين مسير بايد راه آزاد انديشي و آزادي خواهي واقعي را به جهانيان نشان داد.
اين پيام افزود: يوم الله 13 آبان ماه از سوي ديگر روز تقابل انسانيت و آزادگي در برابر خصلت هاي ذاتي مستكبران و استعمارگراني است كه در انديشه سياه خود ظلم و بي عدالتي را لباس رنگين پوشانيده اند تا ذهن مردم جهان را فريب دهند و دريغا كه آزاد انديشان و آزادي خواهان واقعي به اين حيله ها فريب بخورند.
امام جمعه و استاندار كرمان بيان كردند: يوم الله 13 آبان ماه به عنوان سالروز تبعيد حضرت امام خميني (ره) به تركيه به علت مخالفت با لايحه ننگين كاپيتولاسيون در سال 1343، شهادت دانش آموزان مظلوم و بي‌ دفاع به دست رژيم پهلوي در سال 1357 و همچنين تسخير لانه جاسوسي آمريكا در 13 آبان سال 58 از يك سو نشان دهنده طمع‌ورزي مستكبران و وابستگي رژيم طاغوت به استكبار جهاني و از سوي ديگر نماد ايستادگي، ايمان متكي به بصيرت، پيشقراولي نسل جوان در صحنه و شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابي است.
اين پيام ادامه داد: همچنين 13 آبان ماه نشاني از بصيرت، ولايت مداري و روحيه انقلابي مردمي است كه در طول سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران نيز بر سر اصول و اعتقاد خود ايستاده اند و بارها اين موضوع را به منصه ظهور رسانده اند.
اينجانبان در اين مجال سالروز مبارزه با استكبار جهاني را گرامي داشته و به روان پاك شهداي انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس درود مي فرستيم.
آيين راهپيمايي يوم الله 13 آبان (روز ملي مبارزه با استكبار جهاني) در شهر كرمان ساعت 9 روز چهارشنبه 13 آبان از محل چهارراه توحيد به سمت مصلاي بزرگ امام علي (ع) برگزار مي شود.
3028