۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۸
کد خبر: 81852284
T T
۰ نفر

21 درصد صنوف تربت حيدريه پروانه فعاليت ندارند

۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۸
کد خبر: 81852284
21 درصد صنوف تربت حيدريه پروانه فعاليت ندارند

تربت حيدريه- ايرنا- رئيس اتاق اصناف تربت حيدريه گفت: افزون بر 21 درصد از واحدهاي صنفي فعال در اين شهرستان فاقد پروانه فعاليت هستند و يا اعتبار پروانه آنان پايان يافته است.

به گزارش ايرنا، محمد نقيب پناه خليل آباد روز سه شنبه در نشست ستاد تنظيم بازار تربت حيدريه افزود: هشت هزار و 400 واحد صنفي در اين شهرستان وجود دارند كه هزار و 800 واحد آن فاقد پروانه هستند.
دبير ستاد تنظيم بازار تربت حيدريه نيز در اين نشست بر لزوم مناسب سازي قيمتها تاكيد و بيان كرد: اين البته به معناي ارزان يا گرانفروشي نيست.
مهدي عباسپور با اشاره به پايين آمدن قيمت مرغ در اين شهرستان در روزهاي اخير افزود: براي منطقي شدن قيمت مرغ پيشنهاد خريد تضميني اين ماده پروتئيني را به شركت پشتيباني دام استان خراسان رضوي داده ايم تا در ماههاي پاياني سال شهروندان دچار مشكل نشوند.
وي مقابله با كم فروشي و گرانفروشي را از وظايف اين ستاد ذكر و بيان كرد: در مقابل وظيفه داريم از توليدكننده نيز حمايت كنيم زيرا در شرايط كنوني گاه قيمت نهاده هاي مرغي آنقدر زياد است كه حتي اگر مرغدار بخواهد توليدات خود را به قيمت تمام شده عرضه كند باز زيان مي كند.
مسئول واحد نظارت و بازرسي اداره صنعت، معدن و تجارت تربت حيدريه نيز در اين نشست گفت: در ماه گذشته هزار و 721 مورد بازرسي از اصناف صورت گرفت كه در نتيجه آن 43 پرونده به ارزش 48 ميليون و 540 هزار و 660 ريال تشكيل شده است.
محمد كربلايي زاده افزود: گرانفروشي، عرضه خارج از شبكه، قاچاق، تقلب و امتناع از صدور فاكتور از عمده ترين دلايل تشكيل و ارجاع پرونده به اداره تعزيرات حكومتي بوده است.
مركز شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
6121/5132/1858