۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۰
کد خبر: 81876843
T T
۰ نفر
طرح زمستاني پليس راه در جاده هاي مازندران آغاز شد

ساري-ايرنا- اجراي طرح زمستاني پليس راه در بيش از سه هزار و 800 كيلومتر از جاده هاي اصلي و فرعي استان مازندران از روز دوشنبه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در اجراي اين طرح جمعيت هلال احمر ، اورژانس 115 ، حمل و نقل و پايانه ها و راه و شهر سازي همكاري دارند .
33 گروه راهداري ، 248 دستگاه خودرو به همراه تجهيزات امداد و نجات و 520 نيروي ورزيده در اجراي اين طرح كه تا پانزدهم فروردين سال آينده ادامه دارد ، به كار گرفته شده است .
معاون امور عمراني استاندار مازندران در آئين آغاز اجراي طرح زمستاني پليس راه مازندران در گفت و گو با خبرنگاران بر لزوم توجه مردم به توصيه هاي پليس راه تاكيد كرد و گفت : تمامي امكانات و تجهيزات امداد و نجات در محورهاي كوهستاني و حساس استان مستقر شده است.
علي نبيان از همكاري جمعيت هلال احمر ، پليس راه ، اورژانس 115 و راه و شهرسازي استان مازندران قدرداني كرد و ادامه داد : با توجه به پيش بيني هواشناسي در باره وقوع پديده النينو ، آمادگي گروههاي مختلف امداد و نجات جاده اي استان چند برابر شده است.
وي استان مازندران را مقصد گردشگران و مسافران در پايان هفته در تمام فصول دانست و بيان داشت : با توجه به اينكه هنوز بسياري از پروژه هاي تعريض و چهار بانده كردن محورهاي مواصلاتي هراز، كندوان و سوادكوه به اتمام نرسيده است، رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و توصيه پليس راه در باره ايمني خودرو و به همراه داشتن تجهيزات زمستاني ضروري است.
** پروژه هاي راه سازي در شريان هاي اصلي مازندران متوقف مي شود
مديركل راه و شهر سازي مازندران نيز به خبرنگاران گفت : اجراي پروژه هايي كه در مسير جاده هاي اصلي قرار دارند در فصل زمستان تعطيل مي شود.
حيدر نوروزي با بيان اينكه راهداري مازندران امسال با تجهيزات و امكانات پيشرفته تري در طرح زمستاني جاده هاي استان حضور پيدا كرده است ، افزود : نمك و خودروهاي نمك پاش و برف روب نيز آماده ارائه خدمات در روزهاي برفي و يخبندان هستند.
سرهنگ جعفر محمد نژاد فرمانده پليس راه مازندران نيز بر لزوم متوقف كردن سفرهاي غير ضروري و عبور از محورهاي كوهستاني تاكيد كرد و گفت : اگر شهروندان به مقررات راهنمايي و رانندگي توجه كنند، خطرات ناشي از تصادفات در روزهاي برفي و يخبندان كم مي شود.
وي از همكاري راه و شهر سازي ،راهداري ، هلال احمر و اورژانس مازندران در عمليات امداد و نجات در محورهاي كوهستاني قدر داني كرد و افزود : امسال دو برف و يخبندان سنگيني در استان شاهد بوده ايم كه با مشاركت همه دستگاههاي خدمات رسان ، مسافر در راه مانده اي نداشته ايم.
مازندران 10 هزارو 700كيلومتر راه اصلي و فرعي دارد.
6990/1654