۳ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳
کد خبر: 81892258
T T
۰ نفر
آغاز ششمين روز از نام نويسي داوطلبان انتخابات مجلس شوراي اسلامي  در سمنان

سمنان - ايرنا - ششمين روز نام نويسي از داوطلبان انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي روز پنجشنبه در چهار حوزه انتخابيه استان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، طي پنج روز نام نويسي داوطلبان انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، 45 نفر در استان ثبت نام كرده اند.
كار ثبت نام از داوطلبان نمايندگي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان در چهار حوزه انتخابيه سمنان و مهديشهر و سرخه، دامغان ، گرمسار و آرادان و شاهرود وميامي انجام مي شود.
نام نويسي داوطلبان نمايندگي دوره دهم مجلس شوراي اسلامي، از شنبه گذشته آغاز شده و تا پايان روز جمعه چهارم دي ماه ادامه خواهد داشت.
صلاحيت داوطلبان نمايندگي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نيز از پنجم تا 14 دي ماه توسط هيات هاي اجرايي بررسي مي شود و پس از آن، افراد ردصلاحيت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دي اعتراضشان را ارائه دهند تا هيات هاي نظارت بر انتخابات آنها را بررسي كنند و نتيجه را تا 26 دي به شوراي نگهبان دهند.
شوراي نگهبان نظر نهايي خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن اعلام خواهد كرد و در مرحله بعدي، اعتراض داوطلبان به اين نظر شورا صورت مي گيرد. اسامي نهايي در 20 بهمن از طرف شوراي نگهبان به وزارت كشور اعلام مي شود و اين وزارتخانه اسامي نامزدهاي داراي صلاحيت را در 27 بهمن به حوزه هاي انتخابيه مي دهد تا فرداي اين روز، فرمانداران اسامي را منتشر كنند.
زمان تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت يك هفته خواهد بود.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي همزمان با انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري هفتم اسفندماه سال جاري برگزار مي شود.
6026/