برخورد پراید با  گاردریل در دامغان یک کشته و سه مصدوم برجاگذاشت

سمنان - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با گاردریل در محور شاهرود - دامغان سه مصدوم و یک جان‌باخته داشت.

پژمان قراییان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با گاردریل، در چهار کیلومتری دامغان در محور مشهد - تهران در محدوده استان سمنان ظهر امروز رخ داد.

وی ادامه داد: یکی از سرنشینان خودروی پراید به دلیل شدت ضربه، در دم جان باخت و سه مصدوم دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سمنان تاکید کرد: رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از وقوع حوادث دلخراش و گاه جبران‌ناپذیر جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران - مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده‌های این استان یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می‌رود که کم‌توجهی در رعایت نکات ایمنی حین رانندگی و در مسیر عبور از سمنان برای رسیدن به مشهد یا تهران حوادث تلخی رخ می‌دهد.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، آرادان و گرمسار زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان و شهرستان‌های شاهرود و میامی نیز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

استان پهناور سمنان با توجه به تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) سالانه پذیرای ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر است.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha