۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81906911
T T
۰ نفر
هنرمندان در حوزه اقتصاد مقاومتی هنرنمایی كنند

تهران - ایرنا - دبیر نخستین جشنواره بیست و نه، یازده از هنرمندان خواست تا آثار خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی در قالب فیلم، فیلمنامه، عكس و كاریكاتور به دبیرخانه این جشنواره ارسال كنند.

مهدی میرتیموری روز دوشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: جشنواره فیلم، عكس و كاریكاتور «بیست ونه، یازده» می كوشد تا طبق بند 21 سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن به ویژه در محیط های علمی، آموزشی و رسانه ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی» این راهبرد و مسیر را از گذرگاه تاثیرگذار فرهنگ، هنر و رسانه به گفتمانی غالب، مردمی و مطالبه گر تبدیل كند.
وی از این جشنواره به عنوان اولین جشنواره موضوعی در حوزه اقتصاد مقاومتی یاد كرد و گفت: اهداف این جشنواره آسیب شناسی و بیان هنرمندانه عوامل بازدارنده در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، تبدیل گفتمان اقتصاد مقاومتی به گفتمانی غالب، مردمی و مطالبه گر و همچنین نگاه هنرمندانه به مقوله اقتصاد مقاومتی در جهت الگو سازی و ایجاد فرهنگ عمومی است.
عضو شورای آموزش انجمن سینمای جوان از 25 دی ماه به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار یاد كرد و گفت: هنرمندان و علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان میرداماد، خیابان شهید امیرسهیل تبریزیان، پلاك 25، كد پستی1911795111ارسال كنند.
وی درباره فلسفه نام این جشنواره گفت: رهبر معظم انقلاب در بیست و نهم بهمن سال گذشته سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ كردند و این جشنواره به عنوان یكی از بخش های جنبی كنگره ملی اقتصاد مقاومتی با این نام مطرح شد.
میرتیموری از همكاری وزارت خانه های كشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه های الزهرا (س)، علامه طباطبایی و امام صادق(ع)، انجمن سینمای جوان ایران، مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، خانه مستند انقلاب اسلامی و مركز گفتمان انقلاب اسلامی با اندیشكده مدیریت راهبردی میثاق برای برپایی این جشنواره خبر داد.
وی همچنین گفت: جایزه ملی اقتصاد مقاومتی به عنوان یكی دیگر از بخش های جنبی این كنگره ملی است كه برای اولین بر مبنای 24 بند اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، به گزینش عملكرد نهادها و سازمان های دولتی، نیمه خصوصی و خصوصی پرداخته و به برترین های حوزه اقتصادی كشور جوایزی را اهدا كند.
این مستندساز اضافه كرد: از دیگر بخش های جنبی كنگره ملی اقتصاد مقاومتی برپایی نمایشگاه توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است كه در خرداد سال آینده برگزار خواهد شد و اندیشكده مدیریت راهبردی میثاق از بهمن ماه به ارائه برنامه هایی در این زمینه خواهد پرداخت.
وی شعار این كنگره ملی را «آغازی بر جنبش اقتصاد مقاومتی» اعلام كرد و گفت: كنگره ملی اقتصاد مقاومتی از 27 تا 29 بهمن در مركز همایش های برج میلاد با حضور شخصیت های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برگزار خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در 29 بهمن سال گذشته با ابلاغ سیاست‌های كلی اقتصاد مقاومتی بر اساس بند یك اصل 110 قانون اساسی كه پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده بود، تاكید كردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شكست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد.
ایشان افزودند: همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم كند.
فراهنگ**1003**1027
۰ نفر