مردم برای انتخاب فرد اصلح گفتمان نامزدها را با جریانات قدرت و ثروت مقایسه کنند

تهران- ایرنا- پژوهشگر حوزه اقتصاد و مدرس دانشگاه قم گفت: برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مردم باید گفتمان نامزدها را با گفتمان جریانات قدرت و ثروت مقایسه کنند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

محمد شربتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا ابتدا به اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی و تلاش برخی عناصر قدرت و ثروت جهت مانع تراشی در مسیر اجرای این مهم اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰ سال است رهبر معظم انقلاب نامگذاری سال را با محوریت موضوعات اقتصادی قرار می‌دهند. تکرار این مساله دو جنبه مهم دارد؛ اول اینکه اهمیت این موضوع در لایه حاکمیت و مردم را مشخص می‌کند و دوم اینکه با وجود آنکه در طول این سال‌ها فعالیت‌هایی جهت تحقق شعار سال انجام شده است اما این تکرار، فاصله زیاد بین آنچه تحقق یافته با آنچه را که باید محقق شود، نشان می‌دهد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه، امروز اقتصاد به عنوان یکی از متغیرهای اساسی در تمام تصمیم‌گیری‌ها در موضوعات سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی به حساب می‌آید، افزود: سنجش پیامدهای مثبت یا منفی هر تصمیم و تاثیر آن بر فضای اقتصادی کشور مولفه‌ای مهم در تصمیمات مسوولان نظام است.

وی ادامه داد: در همین راستا رهبر معظم انقلاب همواره سیاست‌های مختلفی را در این‌باره مورد تاکید قرار داده‌اند که جامع‌ترین آن را می‌توان در ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، مشاهده کرد.



این پژوهشگر اقتصادی عنوان کرد: دشمن در جنگ اقتصادی که علیه ما به راه انداخته، تمام توان و ظرفیت جبهه کفر را بسیج کرده است تا بتواند شریان اقتصادی انقلاب اسلامی را قطع کند و بواسطه آن بحران‌سازی در شئونات مختلف را محقق سازد؛ در این وضعیت جنگی، تکلیف هر سربازی عمل به نسخه مقاوم‌سازی است که در حوزه اقتصاد و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی محوری‌ترین سند آفندی و پدافندی در این حوزه به شمار می رود.

شربتی افزود: متاسفانه امروزه شاهد هستیم جریانات قدرت و ثروتی که منافع‌شان در گرو اجرانشدن این نسخه بومی توسعه اقتصادی است، تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا در جریان هماهنگ با دشمن خارجی، نسبت به فلج‌سازی اقتصاد ایران اقدام کنند.

وی ادامه داد: آنها برای تحقق این مساله نیز در شئونات مختلف فعالیت می کنند؛ برای مدیریت افکار عمومی برخی رسانه ها را ایجاد می‌کنند، برای کسب مقبولیت در فضای آکادمیک، تولید ادبیات علمی در قالب مقالات، همایش‌ها و سخنرانی‌ها را طراحی می‌کنند، برای اعمال سیاست‌های مدنظر خود سیاستمداران و احزاب را حامی گفتمان خود کرده و در نهایت هم حاکمیت را بانی وضع موجود معرفی می‌کنند و لشگرهای رسانه‌ای‌شان در داخل و خارج پروژه کلیدواژه سازی مانند #کارخودشونه را در دستور کار قرار می‌دهند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: مردم ابتدا با آگاه شدن و سپس با انتخاب صحیح خود می‌توانند در مقابل این جریانات ایستادگی کنند، مردم باید تلاش کنند تا در انتخاب‌هایشان، گفتمان نامزدهای مدنظر خود را با گفتمان جریانات قدرت و ثروت تطبیق دهند تا مبادا ضرب‌المثل "خود کرده را تدبیر نیست" شامل حالشان شود.

برگزاری همزمان انتخابات مجلس و خبرگان رهبری

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه سال جاری در ۲۰۸ حوزه انتخابیه در استان های سراسر کشور برگزار می شود و در نهایت ۲۹۰ نماینده راهی بهارستان خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha